خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/02 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در دیدار هیأت پارلمانی افغانستان:

آمریکایی‌ها نباید درباره سرنوشت مردم افغانستان تصمیم‌گیری کنند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری‌های ایران و افغانستان تأکید کرد و گفت: مردم افغانستان نباید اجازه دهند که آمریکایی‌ها برای آنها تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش  خبرگزاری خانه‌ ملت، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همراه با هیأت پارلمانی جمهوی اسلامی در حاشیه اجلاس روسای مجالس اوراسیا که در کشور قزاقستان برگزار می‌شود، با هیأت پارلمانی افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.



پزشکیان در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط ایران و افغانستان گفت: مردم ایران و افغانستان برادر هستند و باید همکاری خود را در زمینه‌های مختلف توسعه دهند.



نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها و دشمنان کشورهای اسلامی مردم مسلمان را به جان هم می‌اندازند تا به منافع خود برسند، بنابراین کشورهای مسلمان نباید اجازه سوء استفاده به دشمنان دهند و همچنین مردم افغانستان نیز نباید اجازه دهند که آمریکایی‌ها برای آنها تصمیم‌گیری کنند.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد تا صلح در منطقه برقرار شود و همکاری های لازم را برای مقابله با تروریسم خواهد داشت.



پزشکیان با تأکید بر اینکه باید جلوی داعش و تروریست‌ها گرفته شود، ادامه داد: ارتباط مجالس کشورها بسیار مهم است، چرا که نمایندگان مجالس با مردم در ارتباط هستند و این ارتباطات می‌تواند در رفع مشکلات مردم تأثیرگذار باشد.



 



بر اساس این گزارش نجیب الله ناصر، رئیس کمیسیون صحت مجلس افغانستان بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و تقویت روابط پارلمانی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران و افغانستان دو کشور همسایه هستند و  اشتراکات زیادی دارند که بر این اساس باید سطح همکاری‌ها ارتقاء یابد.



 عضو هیأت پارلمانی افغانستان با اشاره به نقش رونق بندر چابهار در توسعه افغانستان، افزود: ایران همواره به مردم افغانستان کمک کرده است و تقاضا داریم به تجار افغانی که در بندر چابهار سرمایه‌گذاری می‌کنند، کمک بیشتری شود.



بر اساس این گزارش سید احمد سیلاب، رئیس کمیسیون شکایات مجلس افغانستان نیز در این نشست، گفت: همکاری های لازم در زمینه توجه به حقابه هیرمند انجام خواهد شد و افغانستان آماده توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است و تمامی تلاش‌ خود را به کار خواهد برد تا سطح همکاری‌ها ارتقاء یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 288516
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار