خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/15 - 14:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فیروزی:

آمریکا و عربستان دو مانع تشکیل دولت در لبنان هستند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بروز برخی تفاوت دیدگاه ها میان آمریکا و عربستان سعودی و در پی آن دخالت ها در لبنان مانع تشکیل دولت در این کشور شده است.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه لبنان از مشکلات همسایگان خود تأثیر پذیر است خاطر نشان کرد:به دلیل حضور تعداد زیاد سوری های و فلسطینی ها و نزدیکی به سرزمین های اشغالی لبنان همیشه از شرایط و بحران های همسایه های خود تأثیر پذیرفته است.



وی افزود:در کنار این مسأله فرانسه و آمریکا نیز در این کشور به شکل سنتی نقش پررنگب داشته است و در میان برخی شخصیت های سیاسی نیز نفوذ دارد و این سالهای اخیر نیز مشکلات اقتصادی و بحران سوخت و ضعف دولت مکلف حریری نیز بحران های این کشور را تشدید کرده است.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در ساختار سیاسی لبنان رئیس جمهور باید مسیحی مارونی،رئیس مجلس شیعه و نخست وزیر از اهل سنت باشد و جریانات مختلف نیز به فراخور و تناسب در قدرت نقش داشته باشند ولی به دلیل اینکه نخست وزیر تحت نفوذ جریانات خارجی است نتوانسته وفاق کافی را در داخل ایجاد کند.



وی با رد برخی ادعا در مورد نقش ایران در اختلافات این کشور  تصریح کرد:حزب الله هیچ نیازی به تاثیر پذیری از کشورهای دیگر ندارد و خود عامل تعیین کننده ای در امنیت و سیاست این کشور است و آنچه که باعث مشکل در این کشور است عدم هماهنگی عربستان سعودی و  دولت آمریکا در مواضع خود و همین بی  توجهی به نظر همه گروه های داخل کشور و تلاش برای حذف برخی جریانات است.



پایان  پیام.

  • کد خبر : 322651
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار