خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/29 - 18:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی در دیدار سفیر پرتغال:

آمریکا در جهت تامین منافع خود در مناطق مختلف جهان به دنبال ایجاد آشوب است

رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهوری اسلامی ایران و پرتغال گفت: تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و پرتغال، نقش مهمى در توسعه همکاریهاى دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه اى و بین المللى دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کارلوس آنتونیو ریکو دا کوشتا نهوش، سفیرپرتغال در تهران ظهر امروز (دوشنبه 29 شهریورماه) با جلیل رحیمى جهان آبادی رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در مجلس شوراى اسلامى دیدار و گفتگو کرد.



رحیمى در این دیدار با اشاره به قدمت ٥٠٠ ساله مناسبات دو کشور، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت ها و توانمندى‌هاى ایران و پرتغال در عرصه‌هاى گوناگون، نقش مهمى در کمک به ارتقاء سطح مناسبات و همکارى هاى دوستانه فیمابین دارد.



وى در ادامه افزود: گروه دوستى پارلمانى جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در مسیر کمک به رشد و توسعه ارتباطات و مناسبات رو به رشد دو کشور تلاش مى کند.



رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران - پرتغال در ادامه افزود: افزایش ارتباط و دیدارهاى مسئولان سیاسى و پارلمانى دو کشور و رایزنى و مشورت درخصوص راه‌هاى توسعه همکارى‌هاى تهران - لیسبون از اهمیت فراوانى برخوردار است.



وی تصریح کرد: تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و پرتغال، نقش مهمى در توسعه همکاریهاى دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه اى و بین المللى دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى با انتقاد از سیاست‌هاى یکجانبه‌گرایی آمریکا در منطقه و جهان، گفت: ایالات متحده آمریکا همواره در جهت تأمین منافع خود در مناطق مختلف جهان به ایجاد تنش و آشوب مى پردازد.



کارلوس آنتونیو ریکو دا کوشتا نهوش، سفیر پرتغال در تهران نیز در این دیدار، گفت: گسترش همکارى‌هاى فیمابین با جمهورى اسلامى ایران در حوزه‌هاى مختلف و مورد علاقه، نزد مسئولان سیاسى و پارلمانى پرتغال مورد توجه و پیگیرى قرار دارد.



وى در ادامه افزود: روابط ایران و پرتغال از قدمت و پیشینه زیادى برخوردار است و شایسته است تا سطح مناسبات فیمابین بیش از پیش گسترش یابد.



این دیپلمات پرتغالى همچنین گفت: پرتغال همواره از توافق برجام حمایت کرده است و تداوم مذاکرات و گفتگوها را راهکارى مناسب در حل و فصل اختلافات مى داند.



کوشتا نهوش در پایان این دیدار گفت: توسعه مناسبات فیمابین در عرصه‌هاى مختلف پارلمانى، سیاسى، اقتصادى، صنعتى، علمى، آموزشى و ورزشى به نفع مردم دو کشور است و نمایندگان مجالس دو کشور مى بایست در جهت رفع موانع و کمک به توسعه همکارى ها گام بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 327536
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار