خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/17 - 14:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

آمریکا به شرط رفع تحریم‌ها می تواند به برجام بازگردد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر دولت آینده آمریکا مصمم به بازگشت به برجام باشد با لغو تحریم ها و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک می‌تواند به این توافق بازگردد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر دولت جدید آمریکا بخواهد به برجام بازگردد رفتار ایران در قبال این اقدام چگونه خواهد بود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که به تعهدات خود در برجام همچنان پایبند است ضمن اینکه طرف‌های مقابل به هیچ کدام از تعهدات برجامی عمل نکردند.



آمریکا برخلاف اصول بین‌الملل ازبرجام خارج شد



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا که برخلاف اصول بین‌الملل و بدون ادله از برجام خارج شد در صورتی که از چنین حقی برخوردار نبود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود بازگردند زیرا جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل می‌کند.



هیچگاه در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی کشورمان مذاکره نخواهیم کرد



وی اظهار کرد: اگر دولت آینده آمریکا مصمم به بازگشت به برجام باشد هیچ مانعی از طرف کشورمان برای آن وجود ندارد و البته باید تعهدات برجامی را عملیاتی کند و همچنین لغو کامل تحریم را در دستور کار داشته باشد که با این اقدام قطعا مانعی وجود ندارد، اما ناگفته نماند خساراتی هم که در این چند سال اخیر در مسئله برجام به کشورمان وارد شده باید اعاده شود چرا که ما خسارات فراوانی متحمل شدیم.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معاهده برجام موضوعی هسته‌ای بوده و بهانه‌های دیگری همچون نفوذ منطقه‌ای و موشکی را که آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای دیگر که سنگ ایالات متحده را به سینه می‌زنند مطرح می‌کنند غیر قابل پذیرش است؛ چرا که در تعهدات برجامی چنین موضوعاتی مطرح نبوده و البته هیچگاه هم در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی کشورمان مذاکره نخواهیم کرد.



ثابت کردیم به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در مسئله هسته‌ای متهم به ساخت سلاح هسته ای بودیم و برای اینکه در دنیا ثابت کنیم که برنامه‌های هسته‌ای کشورمان صلح آمیز بوده و براساس "ان پی تی" و پروتکل الحاقی است این کار را انجام دادیم.



نوش آبادی عنوان کرد: در حال حاضر هم جمهوری اسلامی از برجام خارج نشده و در قالب برجام غنی سازی اورانیوم 20 درصد را شروع کرده و هر زمانی هم که طرف‌های دیگر متقاعد شدند و سر عقل آمدند جمهوری اسلامی مجددا به تعهدات خود بازمی گردد، اما این بار دیگر نباید فریب بخوریم که یکطرفه به تعهدات پایبند باشیم و منتظر بمانیم تا دیگران کاری انجام دهند؛ بنابراین باید به همان میزان که  آنها به تعهدات خود عمل می‌کنند ما نیز همانطور خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 311547
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار