خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/09 - 11:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری در واکنش به تجاوز آمریکا به خاک سوریه:

آمریکا به دنبال تقویت داعش و نگران ثبات در سوریه است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا و اسرائیل از ثبات امنیت در سوریه نگران هستند لذا با این حملات علاوه بر تقویت داعش، به دنبال تضعیف قدرت و تثبیت امنیت در سوریه هستند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تجاوز آمریکا به مرزهای عراق و سوریه، گفت: استراتژی ایالات متحده آمریکا درباره حضورش در منطقه ثابت است، منتهی تاکتیک دولت‌ها متفاوت است و با آمدن دموکرات‌ها و رفتن جمهوری‌خواهان شاهد تفاوت در اجرای تاکتیک‌ها هستیم. بایدن به گفت‌وگو، اتحاد، وحدت، ائتلاف و تحریم معتقد است که خطرناک تر از فشار حداکثری بوده زیرا ترامپ به دعوا و درگیری اعتقاد داشت.



رفتار آمریکا قابل پیش‌بینی و تکراری است



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، افزود: همه دولت‌های ایالات متحده استراتژی ثابتی دارند، آنها برای حضورشان در سوریه و منطقه باید توجیه داشته باشند، لذا چند وقت یکبار برای متعادل کردن قدرت داعش در منطقه اقدامات نظامی انجام می‌دهند، آمریکا هرگاه داعش را در موضع ضعف می‌بینند، حملاتی را انجام می‌دهد تا دولت و ارتش سوریه را تضعیف کند.



وی با بیان اینکه حملات موشکی آمریکا با هدف جابه جایی نیروهای داعش است، اظهار کرد: این نوع رفتاها تکراری است، تاکتیک‌های نظامی و راهبردی آمریکا همیشه در منطقه برهمین اساس بوده است بنابراین برای مردم و کشورهای منطقه رفتار آمریکا قابل پیش‌بینی و تکراری است؛ موضوع تضعیف کشورهای قدرتمند منطقه و رفتارهای ضد امنیتی در منطقه است.



حیدری با اشاره به تثبیت امنیت در سوریه، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل از ثبات امنیت در سوریه نگران هستند، این حملات را علاوه بر تقویت داعش به عنوان ابزار در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی، به دلیل تضعیف قدرت و تثبیت امنیت در سوریه نیز می‌توان قلمداد کرد.



هدف آمریکا، غارت منابع منطقه و به انحراف کشیدن افکار مسلمانان



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک داعش پیگیر ناامن ساختن افغانستان و پاکستان و تاثیرات آن بر منطقه هستند، گفت: البته برداشت دیگری نیز وجود دارد؛ بایدن به تازگی کار خود را شروع کرده و هنوز بر مسائل نظامی و امنیتی منطقه مسلط نیست، در این صورت به نظر می‌رسد که رفتارهای وی متاثر از دستورات رئیس جمهور قبل و فرماندهان ترامپ باشد لذا با تغییر دولت ترامپ، ممکن است بایدن تجدید نظر کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هر حال آمریکایی‌ها به راحتی منطقه را ترک نمی کنند، زیرا اهداف استراتژیک آمریکا حضور در منطقه، غارت منابع منطقه و به انحراف کشیدن افکار مسلمانان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 314920
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار