خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/03 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در دیدار با نایب رئیس مجلس اندونزی:

آمریکا به دنبال اختلاف‌افکنی در کشورهای اسلامی است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکجانبه‌گرایی آمریکا محکوم به شکست است، گفت: آمریکا به دنبال اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به قزاقستان، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین نشست اجلاس مجالس اوراسیا در دیدار با فادلی زون نایب رئیس مجلس نمایندگان اندونزی گفت: کشورهای اسلامی باید با تعامل و گفت وگو رو به جلو حرکت کنند.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا به دنبال یکجانبه‌گرایی است که البته محکوم به شکست است.



وی در ادامه این دیدار افزود: وحدت و انسجام کشورهای اسلامی راه‌حل رفع مشکلات کنونی است و نباید فراموش کرد که آمریکایی‌ها به دنبال اختلاف‌افکنی در بین کشورهای اسلامی هستند.



بر اساس این گزارش نایب رئیس مجلس اندونزی در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران و اندونزی گفت: اندونزی ساختار دموکراتیک و اسلامی دارد و در این کشور ثابت شد که اسلام و دموکراسی می‌تواند همزیستی داشته باشد.



وی ادامه داد: اکثریت جمعیت کشور اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و همواره کشور اندونزی از برادران مسلمان خود در سراسر جهان حمایت کرده است.



نایب رئیس مجلس اندونزی یادآور شد: اندونزی در صلح جهانی و منطقه‌ای نقش مناسبی دارد و نباید فراموش کرد که نقش دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء صلح و امنیت بسیار مهم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 288611
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار