خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 14:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نجف زاده در دیدار با همتای ترک:

آمریکا با ابزار فضای مجازی به دنبال تحمیل سیاست خود به مردم کشورها است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس تاکید کرد: در شرایط کنونی امپریالیسم جهانی و در رأس آنها آمریکا، با ابزارهایی مانند رسانه و فضای مجازی، سیاست های خود را به مردم سایر کشورها تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیئت اعزامی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به ریاست عادل نجف زاده که به منظور رایزنی با همتایان خود در مجلس ملی کبیر ترکیه به این کشور عزیمت کرده است، روز سه شنبه، چهارم بهمن ماه 1401، با عثمان نوری گول آچار، رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.



نجف‌زاده، در ابتدای این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه گفت: گفتگوی گروه های دوستی پارلمانی در ارتقاء سطح مناسبات دوستانه طرفین تأثیرگذار خواهد بود از این رو مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی برای این مراودات قائل است.



وی در ادامه به اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: با توجه به همسایگی و اشتراکات فراوان میان دوکشور، زمینه‌های لازم برای توسعه همکاری‌های فیمابین مهیا است و باید حداکثر بهره برداری از آن صورت گیرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به تحولات منطقه و جهان تصریح کرد: در شرایط کنونی امپریالیسم جهانی و در رأس آنها آمریکا، با ابزارهایی مانند رسانه و فضای مجازی، سیاست های خود را به مردم سایر کشورها تحمیل می‌کند.



وی افزود: تحکیم و تقویت همکاری ها میان کشورهای دوست در منطقه، کنشگری کشورهای فرامنطقه ای را کاهش خواهد داد.



نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به مرزهای مشترک میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد زیرساخت های ریلی و جاده ای لازم را برای بهره برداری از مرز مشترک فراهم کند.



عثمان نوری گول آچار، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در ادامه این دیدار بر اهمیت روابط پارلمانی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: پارلمان ترکیه از گسترش  تعاملات میان تهران – آنکارا، در همه سطوح، به ویژه همکاری‌های پارلمانی استقبال می‌کند.



وی در ادامه همکاری های اقتصادی را بخش مهمی از مناسبات دوستانه فیمابین برشمرد و افزود: ایران و ترکیه با گسترش سطح همکاری های تجاری و اقتصادی می توانند سهم بسزایی از تجارت جهانی را به خود اختصاص دهند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران همچنین با اشاره به ناآرامی های اخیر کشورمان گفت: نمی توان از تحریکات بیگانگان در این جریانات غافل شد. اینگونه اقدامات، دخالت در امور داخلی سایر کشورها است که از نظر ما محکوم است.



روسای گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در پایان اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط سیاستمدار سوئدی را قویا محکوم کردند و بر وحدت مسلمانان در مقابل اینگونه رفتارهای وقیحانه تاکید کردند.



شایان ذکر است در این دیدار، محمدرضا رضایی کوچی، علیرضا منادی سفیدان، علی علیزاده و احمد محرم زاده، دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان نیز حضور داشته و با همتایان خود در زمینه توسعه مناسبات فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356113
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم