خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/16 - 16:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهانی آبادی:

آمریکا از قدرت فرامرزی نظامی ایران در خاورمیانه ترس دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا از قدرت فرامرزی نظامی و توان بسیج نیروها که از سوی ایرانی ها در خاورمیانه انجام می شود ترس دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سردار حاجی زاده بیان کرده که هدف آمریکا تجزیه کشورهای منطقه است، گفت: آمریکایی ها بعد از فروپاشی جماهیر شوروی نگاهشان به خاورمیانه این است که برخی از کشورهای این منطقه به لحاظ قدرت، ثروت و توان نظامی با کشورهای همسایه در توازن قرار ندارند و این امر می تواند منافع آمریکا و اسراییل را به خظر بیاندازد؛ آنها کشورهای بزرگ از جمله ایران را مانع تسلیت آمریکا و اسرائیل برخاورمیانه می دانند.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در حالی به اسراییل کمک می کند که سلاح اتمی بدست بیاورد، تجهیزات نظامی پیشرفته داشته باشد، از هر گونه رای شورای امنیت علیه اسراییل جلوگیری می کند،  تلاش دارد کشورهای بزرگ منطقه را تجزیه، تضعیف و نیروهای نظامی آنها را محدود کند و تسهیلات دفاعی را کاهش دهد تا بتواند بخش سلطه صهیونیست ها و رهبری اسراییل را تحکیم ببخشد. این رویه سیاست کلی آمریکا در خصوص خاورمیانه است.



وی بیان کرد: اصلی ترین مانع اجرای این سیاست در منطقه خاورمیانه ایران تلقی می شود، ایران بزرگترین قدرت نظامی منطقه بوده، همچمنین قدرت نظامی ایران خودکفا و درون زا است، زیرا ایرانی ها بعد از تجربه جنگ 8 ساله به بازسازی توان دفاعی خود پرداختند و خیلی محتاج تسلیحات، نظامی ها و مستشاران خارجی نیستند و این قدرت را دارند که نیروهای نظامی منطقه را راهبری کنند.



رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: آمریکا از قدرت فرامرزی نظامی و توان بسیج نیروها که از سوی ایرانی ها در خاورمیانه انجام می شود ترس دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه کلیت سیاست آمریکا این است که به قوای نظامی از جمله ایران و کشورهای بزرگ دیگر آسیب بزنند، اظهار داشت:  اگر بتواند به ایران آسیب بزند با ترکیه و سعودی های به مشکل می خورند، از نظر آمریکایی ها اینجا مانند شهرکی که گالیور در آن زندگی می کرد همه باید کوتوله و ریز باشد تا اسراییل بتواند قدرتمندترین کشور خاورمیانه باشد و بر امور خاورمیانه مسلط شود، در واقع این منطقه را به یک مستعمره نوین تبدیل کند تا برای هر چه دارد از جمله نفت، امکانات و بازار تعیین تکلیف کند و بر آن تسلط داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311497
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار