خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/08 - 10:50
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

آمریکا از ترس انتقام سخت ایران هراسی راه انداخته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به نزدیک بودن سالگرد شهید سلیمانی آمریکا از ترس انتقام سخت، ایران‌هراسی به راه انداخته است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فضا سازی رسانه های غربی درباره حضور ایران در عراق گفت: آمریکایی ها با نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از اقدامات تلافی جویانه ایران ترس دارند. ظرف چند هفته گذشته آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دلیل ترس از ایران و انتقام سخت، ناو جنگی زیر دریایی،بمب افکن اف-52 به منطقه آوردند چون تقویت مواضع دفاعی خود را ضروری می دانند.



وی افزود: با توجه به نزدیک شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی، آمریکایی ها در عراق  فضایی  ایجاد کردند تا بگویند کسانی که دارای روابط فکری،ایدئولوژیک و نظامی با ایران هستند به دنبال وارد کردن آمریکا به یک جنگ منطقه ای هستند تا از این طریق نا امنی را ایجاد کنند، در حالی که واقعیت می گوید این آمریکاست که با تاسیس پایگاه های نظامی در کشور های عربی قصد ایجاد  بی ثباتی در منطقه را دارد.



جهان آبادی تصریح کرد: آمریکایی‌ ها در حالی چنین ادعای مضحکی دارند که از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آمدند و  و با تاسیس پایگاه های نظامی در افغانستان،بحرین،عربستان،عراق می گویند برای برقراری امنیت اینجا هستند.



وی تصریح کرد: اگر مداخله های آمریکا و اسرائیل و تبلیغات ایران هراسانه نباشد، هیچ مشکلی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند امارات و بحرین و عربستان نخواهیم داشت، در گذشته  با وجود حمایت‌های مالی کویت از صدام، زمانی که این کشور مورد تهاجم رژیم بعثی قرار گرفت، ایران ضمن دفاع از تمامیت ارضی کویت، حاضر نشد مقابله به مثل کند. 











جلیل رحیمی جهان آبادی


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: نگاه ایران به امنیت خلیج فارس مبتنی بر مشارکت  با  کشورهای همسایه و نفی و طرد بیگانگان  بخصوص اسرائیل در منطقه است که بر پایه اشتراکات مختلف دینی،تاریخی فرهنگی و اقتصادی، الگوی ایران  می‌تواند منجر به ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه شود.



وی افزود:تبلیغاتی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه ایران و گروه های مقاومت در منطقه می کنند در راستای پروژه ایران هراسی است و می خواهند با ایجاد آشوب در منطقه حضور نظامی خودشان توجیه کرده و  بر سرنوشت مردم کشورهای منطقه مسلط شوند.



نگاه دولت عراق به ایران و گروه های مقاومت منطقه چیست ؟



رحیمی جهان آبادی ادامه داد: دولت عراق مانند همه دولت ها برداشت ها و تحلیل های خودش را دارد و تفاوت های دیدگاهی وجود دارد اما کلیتی که در عراق قابل فهم و قابل درک است نقش ایران در مقابله با داعش و برقراری صلح و ثبات در دوران در جنگ عراق با داعش را قبول دارند.



وی ادامه داد:ایران بر پایه امنیت پایداری که در عراق ایجاد کرده مورد استقبال گروه های عراقی است منتها مخالفین حضور ایران که اغلب از گروه‌های نزدیک به آمریکا و برخی از کشورهای عربی منطقه هستند که حضور  ایران در عراق را در تضاد با منافع خودشان می دانند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:مرزهای امنیتی، ایدئولوژیک و فرهنگی فراتر از مرزهای جغرافیایی تعریف می شوند که این موضوع آمریکا را نگران کرده زیرا حضور کشوری فراتر از مرزهای جغرافیایی خود، برای اسرائیل در منطقه خطرناک است. از نگاه آمریکایی ها و اسرائیلی ها کشورهای منطقه باید خارج از مرزهای جغرافیایی شان حضور، نفوذ و اثری نداشته باشند تا برای آن ها  مزاحمت ایجاد نکند و  آنچه که  آمریکایی‌ها در منطقه به عنوان خیر و شر و غیرمنفصل تشخیص می دهند را دنبال کنند.



جهان آبادی تصریح کرد:آمریکایی‌ها دوست دارند ایران مانند سایر کشور ها مطیع و همراه خود کنند در حالی که  چهل سال گذشته نشان داده که حوزه نفوذ، اثرگذاری و تاثیرات فرهنگی،نظامی و ایدئولوژی ایران فراتر از مرز ها رو به گسترش است و  این چالش آمریکا با ایرانی ها است که به  راحتی‌ها تمام نمی شود مگر این که آمریکایی ها به این واقعیت برسندکه ایران کشوری است که همتراز با کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست که بخواهد ایران را کشوری ضعیف ببیند اما اگر جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور اثر گذار و مهمترین کشور خاورمیانه در منطقه ببنید به نفع آمریکا و منطقه است و با واقعیت های منطقه بیشتر تطبیق دارد.



وی ادامه داد:هنری کسینجر جمله ای در آثارش دارد که می گوید آمریکایی‌ها فیل خفته ‌اند و دیر از خواب بیدار می شوند بعد از بیداری با شروع چرخیدن به دور خودشان دیگران لگد مال می کنند. آمریکا در خصوص چین دیر بیدار شد و تا سالیان سال چین را به سازمان ملل راه نمی‌داد چون فکر می‌کرد این چین نابود می‌شود اما زمانی متوجه شدند که چین  به یک  قدرت  اثر گذار در جهان تبدیل شده بود. 



وی ابراز کرد:حالا هم این داستان را بار دیگر می خواهند درباره ایران اعمال می کنند چون فکر می کنند با رفتار هایشان  از روی نقشه حذف می شود اما روز به روز که میگذرد این فیل خفته نیاز به بیداری بیشتر دارد تا واقعیت حضور ایران در خاورمیانه را متوجه شود ایرانی که در حوزه ایدئولوژیک و نظامی و نفوذ سیاسی هر خلا قدرتی در خاورمیانه را پر می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310918
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار