خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/13 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

آمریکا از ابتدا به طور غیر قانونی در عراق حضور داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وشورای اسلامی تاکید کرد:آمریکا از هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای عراق به بهانه ی دروغین به این کشور لشکرکشی کرد و این حضور از ابتدا غیر قانونی و نا مشروع بود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به ترک عراق توسط نیروهای نظامی عراق گفت:ادامه حضور آمریکایی ها در عراق در سالهای پس از اشغال تبعات منفی و تخریبی زیادی برای منطقه داشت و عامل بسیاری از اختلافات و ناامنی ها شدند.



وی افزود:فرار آمریکا از عراق اتفاق مبارکی برای همه منطقه است به شرط اینکه آمریکایی ها در این کار صادق باشند و در عمل به توافق انجام شده خلف وعده نکنند و ایمان داریم ملت و مردم عراق می توانند امنیت این کشور را بدون مداخله بیگانگان حفظ کنند.



وی با بیان اینکه کشورهای فرامنطقه ای عامل ناامنی و دولت سازی در منطقه هستند تصریح کرد:در عراق علاوه بر ارتش و نیروهای امنیتی،حشدالشعبی و سایر نیروهای مردمی حضور دارند که می توانند با وحدت و مدیرت واحد امنیت کشورخود را حفظ کنند و نیازی به آمریکا ندارند و قطعاً شرایط عراق با افغانستان متفاوت است و امیدواریم مردم عراق طعم خروج متجاوزان را بچشند و این اتفاق را به یک امنیت پایدار تبدیل کنند البته جای حاج قاسم و ابومهدی المهندس در این روزها خالی است که اگر بودند می توانستند وحدت بیشتری در عراق ایجاد کنند./



پایان پیام.

  • کد خبر : 334902
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار