خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/18 - 16:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو با اشاره به دیدار هیات پارلمانی ایران با مقامات سوریه:

آمادگی مجلس ایران و سوریه برای همکاری‌های مشترک دوجانبه/ ایران در جنگ اقتصادی کنار ملت سوریه خواهد ایستاد

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه ضمن اشاره به دیدارهای هیات پارلمانی ایران با مقامات سوری، از آمادگی مجلس دو کشور در راستای پیگیری همکاری های مشترک دوجانبه خبر داد.

 عباس گلرو  در گفت‌وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کشور سوریه، گفت: این سفر در چهارچوب تقویت همکاری پارلمانی و مرور آخرین وضعیت روابط دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی صورت گرفت.



نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  این هیات در بدو ورود در فرودگاه مورد استقبال همتایان آقای جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در مجلس شعب سوریه قرار گرفت. هیات پارلمانی ایران روز گذشته دیدارهایی با رییس مجلس شعب سوریه، کمیسیون‌های امنیت ملی مجلس شعب سوریه و مسئولان امنیتی این کشور داشت و در این دیدارها بر تقویت دوجانبه در حوزه های مختلف بویژه در حوزه تقویت همکاری های اقتصادی تاکید شد.



وی افزود: همچنین در این سفر، به سفر راهبردی رییس جمهور ایران به سوریه که در چند ماه گذشته صورت گرفت، اشاره شد و با توجه به توافق نامه هایی  که در این سفر میان دو کشور به امضا رسید، بر تقویت روابط و پیگیری توافق نامه ها تاکید شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس ایران و سوریه آمادگی دارند تا همکاری های مشترک دوجانبه را پیگیری کنند، این مهم در دیدار آقای جلال زاده با رییس مجلس شعب سوریه نیز مورد تاکید قرار گرفت. علاوه بر آن، در این دیدار سلام و درود آقای دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به ایشان ابلاغ شد و از رییس مجلس شعب سوریه برای سفر به ایران دعوت بعمل آمد.



گلرو همچنین بیان کرد: مقامات مجلس سوریه در روز اول دیدار از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند و از کسانی که در راه دفاع از آرمان های اسلام و محور مقاومت جان خود را ازدست دادند، بویژه سردار حاج قاسم سلیمانی یاد کردند.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از پیروزی ملت سوریه و محور مقاومت در مقابل 70 کشور متخاصم که به دنبال سرگونی حکومت سوریه بودند به عنوان معجزه قرن یاد کرد و تاکید کرد، همانگونه که ملت ایران در میدان در کنار ملت سوریه ایستاد، در جنگ اقتصادی نیز در کنار ملت سوریه خواهد ایستاد. در این راستا توافق نامه‌هایی باید در جهت منافع دو ملت اجرایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366335
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار