خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/08 - 13:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

آغاز به کار نشست شورای اجرایی اول مجمع مجالس آسیایی در ترکیه

نشست شورای اجرایی اول با حضور هیأت های پارلمانی کشورهای عضو در شهر ریزه ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست شورای اجرایی اول با حضور هیأت های پارلمانی کشورهای عضو در 3 و 4 آبان 1398 در شهر ساحلی ریزه ترکیه برگزار شد.



در این نشست، سیده ذوالقدر به عنوان رئیس هیات پارلمانی و آقایان جلیل رحیمی جهان آبادی و علی کاظمی بابا حیدری به عنوان اعضای هیات پارلمانی به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزون ترکیه حضور داشتند.



در این نشست دو روزه، بعد از تصویب دستور کار، قطعنامه های سال های گذشته مورد بررسی و مرور مجدد قرار گرفت و با اکثریت آراء به تصویب رسید. در بحث و بررسی قطعنامه ها، پیش نویس قطعنامه «حمایت بی قید و شرط پارلمانهای آسیایی از مردم فلسطین» به لحاظ محتوایی از سوی هیات پارلمانی فلسطین، مطرح و اعضای شرکت کننده نطرات خود را نسبت به آن مطرح نمودند. هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن موافقیت با این قطعنامه، حمایت قاطعانه خود را از ملت فلسطین اعلام کرد.



همچنین عضویت مجلس ملی قطر و تیمور شرقی در دستور کار قرار گرفت که همه اعضای شرکت کننده با آن موافقت نمودند.



قرار است در ادامه، موضوع عضویت همکاری مجمع مجالس آسیایی در گروه دوستان اتحاد تمدن های سازمان ملل متحد و بررسی اصلاحات در اسناد اساسی APA و نحوه برگزاری دوازدهمین مجمع عمومی، تصمیم گیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 290334
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار