خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/20 - 10:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

آسیب به اقتصاد کلان ایران، هدف کاهش مدت زمان تمدید معافیت بغداد از تحریم‌های تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کاهش مدت زمان تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران در راستای محدود کردن حلقه تحریم های اقتصادی است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف کاهش مدت زمان تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران، گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند با محدود کردن حلقه تحریم های به اقتصاد کشورمان آسیب وارد کنند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از این رو مشاهده می شود مدت زمان تمدید معافیت های عراق برای خرید محصولات صادراتی کشورمان از یکسال به سه ماه و برخی اوقات نیز به 45 روز کاهش یافته است.



وی با اشاره به اینکه باید برای خنثی سازی تحریم های آمریکا از ظرفیت های داخلی استفاده شود، ادامه داد: در واقع وقتی اقتصاد داخلی کشورمان قوی باشد، تحریم نمی تواند اقتصاد کلان کشور را دچار آسیب جدی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از 400 میلیون جمعیت در کشورهای همسایه و اطرافمان وجود دارد، افزود: بر این اساس باید بدانیم ایالات متحده نمی تواند دور این میزان از جمعیت سیم خاردار بکشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تلاش مضاعفی برای خنثی سازی تحریم ها کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد آمریکا نمی تواند ایران را محدود کند و میان کشورمان و همسایگانش اختلاف بیاندازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311658
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار