خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/07 - 11:29
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

آرامش تضمین کننده منافع همه کشورهای منطقه قفقاز است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:کشورهای ظرفیت خوبی برای توسعه روابط و گسترش منافع در شرایط صلح دارند و آرامش منافع بیشتری برای کشورها دارد تا جنگ و نزاع و حتماً آرامش تضمین کننده منافع همه کشورهای منطقه قفقاز است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش کشورمان برای حل چالش های منطقه ای با راهکار سیاسی اظهار داشت: اعتقاد جمهوری اسلامی بازگشت به تفاهمات منطقه ای و نقش آفرینی کشورهای منطقه در حل چالش ها بدون دخالت بیگانگان است.



وی افزود: برگزار اجلاس سازوکار3+3 با حضور وزرای خارجه در تهران نشان دهند همین رویکرد بود، طولانی شدن اختلافات منطقه قفقاز به نفع هیچ کشوری نیست و برخی از بازیگران فرا منطقه ای نظیر رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز به دنبال این هستند تا در سایه این تنش ها اهداف اقتصادی و سیاسی خود را پیش ببرند لذا باید کشورها به این بلوغ برسند که خود مشکلات منطقه را حل کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حل و فصل سریع تنش ها در منطقه و البته حفظ ژئوپلیتیک و مرزهای تعیین شده مورد تاکید ماست و همه کشورها ظرفیت خوبی برای توسعه روابط و گسترش منافع در شرایط صلح دارند و آرامش منافع بیشتری برای کشورها دارد تا جنگ و نزاع./



پایان پیام    

  • کد خبر : 370695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار