خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/17 - 11:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

آتش بس در یمن باید منجر به تحقق راه حل سیاسی شود/ متجاوزان دست از دخالت در امور یمن بردارند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق آتش بس در یمن باید زمینه ساز پایان بحران و دستیابی به راه حل سیاسی بدون دخالت بیگانگان و متجاوزان باشد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استقبال جمهوری اسلامی از تمدید آتش بس در یمن برای ۲ ماه دیگر، گفت: کارشناسان اعتقاد دارند اجرای دقیق آتش بس می تواند زمینه ساز پایان بحران و دستیابی به راه حل سیاسی باشد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع متجاوزان عربی به یمن باید اقدام به رفع کامل محاصره این سرزمین کنند تا همه گروه های سیاسی و مردمی این کشور بتوانند دور یک میز جمع شوند و نسبت به سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند.



وی افزود: در واقع گفت‌وگوهای یمنی - یمنی و تشکیل دولت فراگیر در این کشور نیازمند عدم دخالت بیگانگان است و این موضوعی است که سازمان ملل باید برای تحقق آن تلاش کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مردم یمن نیاز جدی به مواد غذایی و سوخت دارند، ادامه داد: بنابراین باید در شرایط آتش بس اجازه پهلو گیری کشتی ها در بندر الحدیده داده شود تا از بروز فاجعه انسانی گرفته شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر شاهد پایان تراژدی تلخ مردم یمن باشیم زیرا آنها قربانی تجاوزگری ائتلاف عربی و سودجویی برخی کشورهای غربی مانند ایالات متحده هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 343368
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار