خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/03 - 11:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبداللهیان در پیامی به مناسبت سالروز تأسیس مجمع مجالس آسیایی (APA):

APA به دنبال تعامل و توسعه مناسبات میان پارلمان های قاره پهناور آسیا بوده است

حسین امیرعبداللیهان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با صدور پیامی به دبیرکل APA، سالروز تأسیس این نهاد سیاسی مهم را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللیهان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با صدور پیامی به دبیرکل APA، سالروز تأسیس این نهاد سیاسی مهم را تبریک گفت.



دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، در این پیام، به نقش مجمع مجالس آسیایی (APA) در جهت تقویت و گسترش صلح در قاره آسیا اشاره کرد و گفت: APA به دنبال تعامل و توسعه مناسبات میان پارلمان های قاره پهناور آسیا بوده است و در نهایت گسترش عدالت، دموکراسی، عدم نفوذ خارجی در منطقه را پیگیری نموده است.



امیرعبداللهیان از تلاش های این مجمع که در جهت تقویت آزادی، عدالت اجتماعی، صلح، امنیت و دوستی، ایجاد همگرایی بین المللی در آسیا به منظور حداکثر بهره برداری از همه امکانات این قاره می باشد، تقدیر کرد.



مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط حاضر این نهاد آسیایی دارای جایگاهی برجسته در قاره آسیا و همچنین در میان سایر نهادهای بین المللی است که این امر ضرورت استفاده موثر از این ظرفیت را در دیپلماسی پارلمانی ایجاب می کند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 308611
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار