خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/06 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاکری:

گره کور تعاونی‌های مسکن تهران پس از ۳۰ سال باز می‌شود/ احصا راهکار مطلوب برای جلب رضایت مالکان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات پیگیری تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های مسکن ۳۳ گانه تهران، گفت: در جلسه آینده با حضور مسئولان وزارت راه و نماینده مالکان تصمیم‌نهایی که موجب جلب رضایت مالکان و استعاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن می‌شود را اعلام خواهیم کرد.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسات پیگیری تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های مسکن شرق و شمال تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: پیرو جلسات متعددی که در جهت تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های مسکن ۳۳ گانه استان تهران با مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اعضا و نمایندگان تعاونی‌های مذکور داشتیم به نتیجه مطلوبی رسیدیم و امیدواریم با تصمیم‌های اتخاذ شده شاهد رضایت مندی مالکان اراضی تعاونی‌های مسکن پس از قریب به ۳۰ سال انتظار باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس عنوان کرد: طی جلسات متعدد با همکاری وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم فرمولی را مشخص کنیم که هم رضایت مندی مالکان را به همراه داشته باشد و هم از موقعیت فعلی بعضی از زمین ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بزودی نتیجه نهایی و اتفاق مبارکی که قرار است مشکل چندین ساله مالکان را حل و رضایت آنها را کسب کند، اعلام می‌شود.

شاکری در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه و مذاکره با نمایندگان تعاونی‌های مسکن و کسب رضایت آنها، تاکید کرد: نمایندگان تعاونی‌ها در جریان تصمیم‌ها قرار دارند. در طول بررسی وضعیت تعاونی‌های مسکن تاکیدمان این بود که ارزش واقعی اراضی آنان احصا و زمین معوض قابل قبول و متناسب با ارزش زمین مالکان شناسایی و آماده سازی شود که هم اکنون این مهم انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای اجرایی شدن مصوبه کمیسیون عمران مجلس از ظرفیت سران قوا اعم از رییس مجلس، رییس جمهور نیز استفاده می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: نتایج جلسات را به اطلاع اعضاء تعاونی ها می‌رسانیم و امید داریم گره کور مشکلات تعاونی‌های مسکن ۳۳ گانه تهران باز شده و رضایت مالکان پس از سال‌ها انتظار با تصمیم‌های اتخاذ شده جلب شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376015
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی