خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/25 - 12:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی کوچی:

کمیسیون عمران با برنامه‌های وزرای پیشنهادی نیرو، راه و کشور موافقت کرد/ رای اعتماد نمایندگان بدون نگاه سیاسی و صرفا بر اساس کارآمدی و تخصص افراد است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موافقت اعضای کمیسیون متبوعش با برنامه های سه وزیر پیشنهادی نیرو، راه و کشور گفت: مجلس با شناخت عمیق و ارزیابی دقیقی و بدون نگاه سیاسی و صرفاً بر مبنای توانمندی و کارآمدی به وزرای پیشنهادی رای می‌دهد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز پنج شنبه( 25 مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی برنامه وزیر یشنهادی راه و شهرسازی گفت: با خلاقیت مجلس برای اولین بار وزرای پیشنهادی وقت کامل و جامعی را برای کمیسیون‌های تخصصی و سایر کمیسیون‌ها گذاشتند و این امر موجب شده وزرای پیشنهادی به ماموریت‌های کمیسیون‌ها اشراف پیدا کرده و نمایندگان مجلس نیز شناخت عمیق تری نسبت به وزرای پیشنهادی کسب کردند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمامی وزرای پیشنهادی در کمیسیون عمران مجلس حاضر شده و حداقل در جلسه 1.5 ساعته نامه‌های خود را تشریح کردند. همچنین وزرای نیرو، کشور و راه و شهرسازی نیز هر کدام بیش از ۴ جلسه در کمیسیون عمران حضور داشتند تا نمایندگان بتوانند با دقت بیشتری برنامه‌های آنها را با اسناد بالادستی و ماموریت‌های تعریف شده برای این وزارتخانه‌ها تطابق دهند.

وی عنوان کرد: بسیاری از وزرای پیشنهادی موفق شدند از کمیسیون‌های تخصصی خود و همچنین کمیسیون عمران رای اعتماد بگیرند در عین حال برخی از وزرای پیشنهادی نیز موفق به کسب اعتماد نمایندگان در کمیسیون‌ها نشدند.

رضایی کوچی تاکید کرد: در کمیسیون تخصصی عمران هر سه وزیر پییشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و نیرو موفق شدند با رای اکثریت اعضا، مورد تایید کمیسیون قرار بگیرند. اما رای اعتماد نهایی را باید نمایندگان در صحن علنی مجلس به وزرای پیشنهادی دولت بدهد و در کمیسیون تنها به صورت استمزاجی رای گرفته شده و تاثیر آن بر گزارش کمیسیون عمران در خصوص وزرای مربوطه در صحن علنی دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: امیدواریم مجلس هم با شناخت عمیق و ارزیابی دقیقی که نسبت به وزرای پیشنهادی دارد بدون نگاه سیاسی و صرفاً بر مبنای توانمندی و کارآمدی به وزرای پیشنهادی رای دهند تا کابینه رئیس جمهور هرچه سریع‌تر شروع به کار کند. در میان افراد معرفی شده به مجلس افراد توانا و مسلطی به برای تصدی وزارتخانه بودند و البته برخی افراد هم ضعیف بوده و در حد و اندازه آن وزارتخانه‌ها نبودند که در رای نمایندگان دیده خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382272
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار