خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/19 - 15:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طهماسبی:

کشور در حوزه اکتشاف معادن با عقب‌افتادگی‌هایی روبه‌رو است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت‌ها نسبت به تامین ماشین آلات معدنی نیز بی توجه بودند و اقدام خاصی انجام ندارند، گفت: در صورتی که ماشین‌آلات معدنی موردنیاز وارد نشود، ممکن است علاوه بر اینکه نتوانیم از ظرفیت معادن استفاده کنیم، برخی معادن نیز به تعطیلی کشیده شوند.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت معادن باید ماشین‌آلات معدنی مناسب و به‌روز تامین شود، گفت: ایران از نظر دارا بودن مواد معدنی بسیار غنی است اما متاسفانه نسبت به این ظرفیت به دلایلی مانند نبود ماشین‌آلات معدنی به روز یا بی‌توجهی به اکتشاف و... غفلت شده است.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کشور در حوزه اکتشاف با عقب‌افتادگی‌هایی روبه‌رو است و متاسفانه دولت‌ها طی سال‌های اخیر در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی انجام ندادند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت‌ها نسبت به تامین ماشین آلات معدنی نیز بی توجه بودند و اقدام خاصی انجام ندادند و از واردات نیز به بهانه حمایت از تولید داخل جلوگیری به عمل آمده است، به گلایه مندی معدنکاران در راستای نبود ماشین‌آلات مناسب اشاره کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هرچند تولیدکنندگان داخلی ادعا می‌کنند که می‌توانند نیاز داخل را تامین کنند اما باید گلایه معدنکاران مبنی بر کمبود این ماشین آلات نیز مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در صورتی که ماشین‌آلات معدنی موردنیاز وارد نشود، ممکن است علاوه بر اینکه نتوانیم از ظرفیت معادن استفاده کنیم، برخی معادن نیز به تعطیلی کشیده شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376307
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی