خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 15:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زندیان تاکید کرد؛

کاهش مصرف بنزین در گرو اصلاح وضعیت خودروها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کاهش مصرف بنزین در گرو اصلاح وضعیت خودروها دانست و گفت: اگر میزان مصرف سوخت خودروها کاهش پیدا کند، به‌یقین مصرف بنزین نیز در کشور پایین می‌آید، اما با ادامه این وضعیت در خودروسازی نمی‌توان به تغییر شرایط امید داشت.

علیرضا زندیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره  به جدی بودن ناترازی بنزین در کشور، گفت:تجربه بیانگر این است؛ تاثیر روانی ناشی از  افزایش قیمت بنزین بر گرانی دیگر کالاها از ابتدا در جامعه بسیار بوده است، بنابراین اگرچه اکنون قیمت بنزین نسبت به کالاهای دیگر پایین‌تر است، اما تاثیر روانی افزایش قیمت این محصول بر کسی پوشیده نیست به همین دلیل باید اقدامات دیگر همچون جلوگیری از قاچاق و هدررفت بنزین را در راستای کاهش ناترازی جدی گرفت.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی راهکار کاهش ناترازی این محصول نیست لذا دولت باید برای مصرف بسیار بالای خودروها فکری کند چراکه بهینه کردن سوخت و ایجاد تنوع در سبد سوخت کشور ضروری است.

وی افزود: اگر مصرف سوخت خودروها کاهش پیدا کند، به‌یقین مصرف بنزین نیز در کشور پایین می‌آید، اما با ادامه این وضعیت در خودروسازی نمی‌توان به تغییر شرایط امید داشت. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سیستم حمل و نقل فرسوده در کشور، اظهار کرد: اکنون  میلیونها خودروی سواری در کشور وجود دارد که طبق آمارها 6 میلیون از این خودروها کاملا فرسوده هستند اما اقدام قابل توجه‌ای و موثری برای خارج کردن خودروهای فرسوده از رده در کشور انجام نمی‌شود لذا بار دیگر از دولت می‌خواهیم به‌منظور اصلاح وضعیت مصرف خودروها و به دنبال آن کاهش ناترازی بنزین برنامه مدون ارائه دهد./ 

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376107
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی