خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 15:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین‌زهی:

وزارت نیرو با احداث سد مانع از هدایت آب حاصل از سیل به دریا شود

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس گفت: وزارت نیرو می‌تواند با احداث سد در مسیر سیلاب‌های استان سیستان و بلوچستان مانع از ریخته شدن آب شیرین به دریا شود.

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: در سیل‌ اخیر سیستان و بلوچستان خسارت بسیار زیادی به مردم و زیرساخت‌های استان وارد شد که هیات دولت مصوب کرد منابع به دستگاه‌های اجرایی برای احیای زیرساخت‌ها اختصاص داده شود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به باغات و محصولات کشاورزی در سیل اخیر خسارت زیادی وارد شده است و برای جبران این خسارت‌ها نیاز است وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور اقدامات لازم را انجام دهند، ادامه داد: شغل بسیاری از افراد خسارت دیده کشاورزی بوده و باید نگاه مسئولین کشوری و استانی برای جبران این خسارت ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر سدهای موجود احداث نشده بود در سیل اخیر مناطقی مانند کهیر و زرآباد و کنارک به زیر آب می‌رفتند، عنوان کرد: وزارت نیرو قبل از اینکه آب پشت سدها افزایش پیدا کند بخشی از آن را تخلیه کرد، می‌توانستیم بخشی از این آبها را حفظ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو اگر در حوزه انتخابیه اینجانب اقدام به احداث سد کند می‌تواند آب مورد نیاز بخش کشاورزی و شرب مردم را با هزینه بسیار کمتری تامین نماید، تصریح کرد: این وزارتخانه با احداث سد مانع ریختن آب شیرین با ارزش حاصل از بارندگی‌ها به دریا شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378361
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار