خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/27 - 09:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری:

وزارت راه برای تامین منابع مالی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزارت راه زمینه جذب منابع مردمی که از آن به عنوان جریان سیل نقدینگی یاد می‌شود را در پروژه های عمرانی فراهم کند تا مشکل کمبود منابع مالی پروژه ها حل شود.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با چالش تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن و تعهد دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: وزارت را و شهرسازی زمین‌های زیادی تحت مالکیت خود دارد لذا در حوزه مولدسازی دارایی‌های دولت، یکی از وزارتخانه‌های که به راحتی می‌تواند، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند، وزارت راه و شهرسازی است.



نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در قانون بودجه سال 1402 نیز به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده تا از ظرفیت بخش‌های خصوصی برای ساخت خانه و تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کند، افزود: بنابراین وزارت راه باید از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه مشارکت بخش خصوصی را در پروژه‌های عمرانی فراهم کند. البته این کار توسط بانک‌ها نیز امکان پذیر است، بانک‌‎ها می‌توانند در پروژه‌های عمرانی در کنار بخش خصوصی سرمایه گذاری کنند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی در حوزه های مدیریت مشکل داشته و از ظرفیت منابع مردمی به خوبی نمی‌تواند به خوبی بهره‌ بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس در رابطه با عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن عنوان کرد: بانک‌ها دارای منابع محدودی هستند و امکان برداشت از منابع بانک مرکزی را هم ندارند لذا بهتر است وزارت راه زمینه جذب منابع مردمی که از آن به عنوان جریان سیل نقدینگی یاد می‌شود را در پروژه های عمرانی فراهم کند، این امر مشکل کمبود منابع مالی پروژه ها را حل می‌کند و از طرفی در صورت عدم هدایت صحیح حجم بالای نقدینگی مردم، امکان ورود آنها به بازارهای مختلف و بروز مشکلات متعدد اقتصادی وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360096
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار