خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 15:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین‌پور؛

وزارت جهادکشاورزی و شهرداری‌ها زمین برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بانک‌ها در تامین مالی پروژه مسکن ملی نقش اساسی دارند، افزود: هرچند بانک‌ها نقش مهمی در این مسئله دارند اما تا وزارت اقتصاد به آن‌ها اجبار نکند، به یقین پای کار مسکن‌سازی نخواهند آمد.

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم آغاز به کار پروژه مسکن ملی در بیش از 80 درصد شهرهای کشور، گفت: در راستای حل این مشکل باید رئیس‌جمهور با ریاست شورای عالی مسکن جلسه‌ای نه تبلیغاتی بلکه کارشناسی با هدف حل این مشکل برگزار کند چراکه اکنون بانک‌ها منابع بسیاری دارند که باید این منابع را به سمت ساخت مسکن سوق داد.



نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین وزارت جهادکشاورزی و شهرداری‌ها باید خود را ملزم به ارائه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند تا بلاخره پروژه مسکن ملی انجام شود البته این مهم نیز نیازمند ورود و حکم جدی ازسوی ریاست‌جمهور است.



وی با بیان اینکه بانک‌ها در تامین مالی پروژه مسکن ملی نقش اساسی دارند، افزود: هرچند بانک‌ها نقش مهمی در این مسئله دارند اما تا وزارت اقتصاد به آن‌ها اجبار نکند، به یقین پای کار مسکن‌سازی نخواهند آمد.



حسین‌پور با اعتقاد به اینکه تکمیل مسکن ملی نیازمند ورود تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های کشور است چراکه وزارت راه و شهرسازی به تنهایی از پس آن بر نمی‌آید، مطرح کرد: تاخیر در ساخت این واحدهای مسکونی با توجه به افزایش روزافزون قیمت مصالح ساختمانی به ضرر دولت و مردم خواهد بود.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها موظف هستند، بخشی از منابع تسهیلاتی خود را در قالب تسهیلات به حوزه مسکن اختصاص دهند اما آن‌ها به این قانون عمل نمی‌کنند، همچنین به دلیل کم‌توجهی به ساخت مسکن، شاهد برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار هستیم و همین امر به افزایش سرسام‌آور قیمت‌‌ها منجر شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371639
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار