خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/13 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اوسطی:

وزارت جهاد کشاورزی با تغییر عوارض صادرات را تسهیل کند/اطلاعات تخمینی نباید مبنای تصمیمات حساس باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس قانون بودجه به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شده تا عوارض صادرات محصولات کشاورزی را به میزان 3 درصد تغییر دهد و با استفاده از این ابزار می‌تواند از کشاورزان و صادرکنندگان حمایت کند.

پرویز اوسطی  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در باره برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی، گفت: باید اطلاعات دقیق تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد زیرا بر اساس اطلاعات تخمینی که ارائه می‌شود نمی‌توان تصمیمات حساس را اتخاذ کرد.



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌های جهاد کشاورزی باید اطلاعات دقیق سطح زیر کشت محصولات در استان‌ها را به صورت دقیق و حساب شده در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهند، عنوان کرد: میزان مصرف داخلی محصولات کشاورزی مانند پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی مشخص است و با برآورد دقیق تولید می‌توان میزان مازاد آن را صادر کرد.



وی با اشاره به اینکه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی مازاد در راستای تامین منافع ملی و حمایت از کشاورزان است، افزود: نباید اجازه داد کشاورزان و تولیدکنندگان متضرر شوند زیرا روند تولید با چالش مواجه می‌شود. کشاورزان باید بتوانند برای معیشت و زندگی خود برنامه ریزی کنند.



این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شده تا عوارض صادرات محصولات کشاورزی را به میزان 3 درصد تغییر دهد، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از این ابزار و کاهش میزان عوارض می‌تواند از کشاورزان و صادرکنندگان حمایت کند و مازاد تولید از کشور خارج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 370922
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار