خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سلیمی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1403

واردات خودروهای برقی در کاهش مصرف بنزین و قیمت خودرو اثرگذار است

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1403، گفت: واردات خودروهای برقی در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا و تعدیل قیمت خودرو اثرگذار است.

علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1403 مبنی بر واردات خودروهای برقی، گفت: با توجه به اینکه ما با معضل آلودگی هوا روبه‌رو هستیم و این آلودگی هزینه‌ی سنگینی در سایر بخش‌ها مانند بخش بهداشت بر کشور تحمیل می‌کند و بخشی از این آلودگی ناشی از خودروهای موجود است، کمیسیون تلفیق بودجه 1403 واردات خودروهای برقی را مصوب کرد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف بسیار بنزین در کشور، ادامه داد: سرانه مصرف بنزین در ایران از بسیاری از کشورها بیشتر است که بخش اصلی این موضوع مربوط به خودروهای موجود است که مصرف سوخت بالایی دارند.



وی قیمت خودرو را از دیگر مشکلات موجود در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: به دلیل انحصار، قیمت خودرو بالا و کیفیت پایین است و مردم از قیمت‌ و کیفیت ناراضی هستند.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با بیان اینکه مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه برای حل این 3 مشکل بود، افزود: در مصوبه کمیسیون حقوق  ورودی واردات خودروهای برقی برای ناوگان تاکسیرانی 0.5 درصد و برای سایر مصارف 4 درصد و برای خودروهای تمام هیبریدی 15 درصد پیش‌بینی شده است که این موضوع به میزان زیادی می‌تواند در حل مشکلاتی مانند مصرف بنزین، کاهش آلودگی و قیمت خودرو اثرگذار باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374684
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار