خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا

واردات خودرو بصورت اسمی آزاد شده اما در واقعیت اتفاقی نیافتاده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: واردات خودرو اسمی آزاد شده است اما در واقعیت اتفاقی نیافتاده است که این موضوع باید با جدیت پیگیری شود تا بازار ساماندهی شود.

سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت توجه به ظرفیت واردات خودرو برای ساماندهی بازار، گفت: ما در حال حاضر با ناترازی عرضه و تقاضا در بازار خودرو روبه‌رو هستیم و این ناترازی موجب ایجاد بازار سیاه و نابسامانی و افزایش‌های غیرمنطقی قیمت خودرو می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین ارز برای واردات خودروهای نو و کارکرده از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با واردات عرضه را بیشتر کرد از سوی دیگر با واردات تنوع خودرو در بازار بیشتر می‌شود، در نتیجه سلایق مردم تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت نتوانست نقدینگی را به درستی مدیریت و به سوی تولید و اشتغال هدایت کند در نتیجه  این اعتبارات به سمت بازارهایی مانند خودرو، ارز، طلا و ... سرازیر شد و همین موضوع باعث التهاب بیشتر این بازار شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: واردات خودرو اسمی آزاد شده است اما در واقعیت اتفاقی نیافتاده است که این موضوع باید با جدیت پیگیری شود تا بازار ساماندهی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تعرفه واردات خودرو، افزود: تعرفه واردات خودرو باید صفر در نظر گرفته شود زیرا اگر تعرفه را به عنوان درآمد ببینیم، باختیم باید به دنبال رفع ناترازی عرضه و تقاضا باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376342
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی