خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/29 - 14:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
دهقانی:

واردات خودرو از نابسامانی بازار می‌کاهد/ تولید خودروسازان پاسخگوی نیاز داخل نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه تقاضا در بازار خودرو از عرضه بیشتر است و تولید داخل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مردم بتوانند خودرو وارد کنند.

الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت درباره قیمت خودروهای پیش فروش شده، گفت: خودروسازان در طرح‌های فروش خود بخشی از مبلغ خودرو را دریافت می‌کنند اما خودرو را 3 ماه تا یک سال بعد و به قیمت روز به مردم تحویل می‌دهند این در حالی است که اگر قرار است خودرو به قیمت روز به دست مصرف‌کننده برسد، تنها مبلغی که از پیش فروش خودرو مانده مشمول افزایش قیمت شود و پیش پرداخت به درستی محاسبه شود.



نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه شرایطی ایجاد شود که به دلیل عرضه کم، مردم ناچار شوند برای خرید خودرو مدت‌ها منتظر بمانند، یا بخشی از پول خرید خودرو را یک سال زودتر پرداخت کنند، منطقی نیست.



وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تقاضا در بازار خودرو از عرضه بیشتر است و تولید داخل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مردم بتوانند خودرو وارد کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: به هر میزانی که خودروی باکیفیت و با مصرف بنزین کم وارد کشور شود، مردم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد زیرا میزان مصرف سوخت و بنزین کاهش می‌یابد از سوی دیگر از آنجاکه با واردات بخشی از نیاز بازار پاسخ داده می‌شود، از نابسامانی این حوزه کاسته خواهد شد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای تامین نیاز مردم از یک سو باید ظرفیت داخل به کار گرفته شود و در صورتی که تیراژ داخل پاسخگوی تقاضای بازار نیست بستر واردات خودرو به میزان نیاز فراهم شود./




پایان پیام


  • کد خبر : 361839
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار