خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/28 - 09:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباس‌پور:

واردات ابزار مناسبی برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده لوازم خانگی است

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: واردات مدیریت شده لوازم خانگی می‌تواند از سوءاستفاده برخی جلوگیری کند زیرا از یک سو موجب تعدیل قیمت می‌شود و از سوی دیگر موجب ارتقای کیفیت محصولات خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با محصولات خارجی می‌شوند.

روح اله عباس پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نقش واردات در ارتقای کیفیت لوازم خانگی، گفت: هرچند حمایت از تولید داخل باید در دستورکار همه قرار گیرد زیرا از یک سو موجب تولید ثروت و از سوی دیگر موجب اشتغالزایی می‌شود اما در این بین باید به موضوع کیفیت و قیمت تمام شده کالاهای تولیدی نیز توجه شود.



نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این حمایت موجب شود که تولیدکنندگان لوازم خانگی سوءاستفاده کنند و قیمت محصولات خود را در بازار انحصاری افزایش دهند و به کیفیت بی‌توجه باشند باید به سراغ واردات رفت.



وی اضافه کرد: واردات مدیریت شده لوازم خانگی می‌تواند از سوءاستفاده برخی جلوگیری کند زیرا از یک سو موجب تعدیل قیمت می‌شود و از سوی دیگر موجب ارتقای کیفیت محصولات خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با محصولات خارجی می‌شوند.



سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واردات مدیریت شده به نفع تولیدکننده است زیرا با ارتقای کیفیت شرایط برای حضور لوازم خانگی در بازارهای جهانی نیز فراهم می‌شود.



عباس‌پور اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی باید به این موضوع نیز توجه کنند که انرژی و دستمزد کارگر در ایران ریالی است بنابراین باید با توجه به این مهم برای قیمت‌گذاری کالاهای خود اقدام کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373228
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار