خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/19 - 11:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاوردیان:

همراهی کمیسیون عمران با دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تصادفات جاده‌ای ایام نوروز/ سامانه خرید و فروش بلیط هواپیما راه اندازی شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ایجاد یک سامانه ویژه و متمرکز برای خرید و فروش بلیط هواپیما را موثر بر کاهش نوسانات قیمتی دانست و گفت: ایرلاین‌ها با افزایش کیفیت خدمات به مسافران در ایام نوروز و نیز کاهش تاخیرات پروازی، سفر آرام و بدون چالشی برای مردم فراهم کنند.

آرا شاوردیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت ساماندهی سفرهای مردم در ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی قرار داریم باید تدابیر ویژه‌ای  جهت رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای، افزایش ایمنی جاده‌ها و نیز کنترل قیمت بلیط هواپیما و قطار داشته باشیم و در این مسیر از نواقص و ضعف های سال گذشته درس گرفته و جبران کنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد یک سامانه ویژه و متمرکز برای خرید و فروش بلیط هواپیما که پیش از این از سوی وزیر راه نیز وعده داده شده بسیار کمک کننده بوده و از نوسانات قیمتی خارج از ضوابط و مقررات نیز جلوگیری می‌کند؛ ضمن اینکه از ایرلاین‌ها نیز درخواست داریم تا با افزایش کیفیت خدمات به مسافران در ایام نوروز و نیز کاهش تاخیرات پروازی، سفر آرام و بدون چالشی برای مردم فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که حتما باید در ایام نوروز مورد توجه قرار بگیرد، افزایش نظارت بر تردد مسافران در جاده‌های کشور، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در نقاط پر حادثه و خطرناک و نظارت دقیق بر وسایل نقلیه و نیز برخورد قاطعانه با رانندگان متخلف است که به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای احتمالی منجر شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در نشست هفته جاری کمیسیون عمران مجلس از تمامی دستگاه‌های اجرایی دعوت کردیم تا با حضور در کمیسیون تمهیدات و برنامه های خود را برای سفرهای نوروزی ارائه کنند. تمامی تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با کمک به دستگاه‌ها اجرایی از بعد تقنین و نظارت، رکورد بسیار خوبی را در کاهش تصافات جاده ای به ثبت برسانیم. هم اکنون نیز اقدامات خوبی برای رفع نقاط حادثه خیز انجام شده که در نهایت اثر بخشی آنها در همین ایام عید نوروز نمایان می‌شود. امید داریم کمترین تصادف جاده ای را شاهد باشیم و هیج تلفاتی را در این ایام که مصادف با ماه مبارک رمضان نیز هست، داشته باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376292
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

تصاویر