خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 08:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کوچکی نژاد:

نگرانی از ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت/ هماهنگی در رویکردهای اقتصادی وزرا نیازمند توجه رئیس جمهور است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت:ما نگرانیم که تیم اقتصادی دولت با هم هماهنگ و برای یک هدف حرکت نکنند که این مسئله می‌تواند خسارت زیادی را به کشور وارد کند.

صحن مجلس

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود درباره اسامی کابینه چهاردهم و رای اعتماد مجلس به این گزینه‌های پیشنهادی، گفت: وزرای پیشنهادی که از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است به اعتقاد بنده از منظر  سیاسی و عملکردی، وزرای بدی نیستند.

نماینده مردم «رشت» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از وزرای پیشنهادی سوابق خوبی داشته و اما برخی سوابق ضعیفی دارند، ادامه داد: اینکه این کابینه تیمی هماهنگ برای اجرا و عملیات باشند،بعید به نظر می‌رسد. متاسفانه این تیم اقتصادی در قالب کابینه سلیقه‌های مختلفی وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر مثالی در زمینه رویکرد کابینه در امور اقتصادی، بیان کرد: به عنوان مثال یک گزینه به اقتصاد دولتی و یک نفر به اقتصاد بازار آزاد اعتقاد دارد. همچنین نگاه برخی هم به اقتصاد بیرون از مرزهاست.

 وی با بیان اینکه این رویکردها می‌تواند همدیگر را خنثی کنند ادامه داد: بنابراین این نگرانی وجود دارد که در صورت فعالیت کابینه، اقدامات وزرا همدیگر را خنثی کنند. البته باید تاکید داشته باشم که آقای پزشکیان قدرت نفوذ لازم را دارد که رویکردها را با هم هماهنگ کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرای اقتصادی نباید تنها کار خودشان را انجام دهند و به نوعی تک روی کنند، ادامه داد: وزرای اقتصادی کابینه چهاردهم باید به صورت تیمی و هماهنگ عمل کنند. البته بنده این نکته را در زمان حضور آقای همتی در کمیسیون برنامه وبودجه مطرح کردم و به ایشان گفتم که آیا در حوزه اقتصادی اعضای کابینه با شما هماهنگ هستند و یا خیر که متاسفانه وی به بنده پاسخی ندادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز برخی نگرانی‌ها درباره عملکرد اقتصادی دولت بیان کرد: ما نگرانیم که تیم اقتصادی دولت با هم هماهنگ و برای یک هدف حرکت نکنند که این مسئله می‌تواند خسارت زیادی را به کشور وارد کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382591
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار