خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 12:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری:

نهضت رفع نقاط حادثه خیز کشور به راه افتاده است/ ایمن‌سازی و نگهداشت جاده‌ها نیازمند تامین منابع مالی پایدار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نهضت رفع خطوط حادثه خیز به راه افتاده است، گفت: رفع نقاط پر خطر جاده‌ها و نگهداشت بیش از 250 هزار کیلومتر جاده فرعی و اصلی در کشور نیازمند تزریق منابع مالی پایدار بوده و از ظرفیت بخش های خصوص نیز باید بهره کافی ببریم.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت ساماندهی جاده های پردد کشور گفـت: هم اکنون در آستانه سال نو و تعطیلات عید نوروز هستیم؛ در ایام تردد در جاده های کشور به شکل چشم گیری افزایش می یابد و به تبع آن حوادث رانندگی نیز رشد محسوسی نسبت به ماه های دیگر سال خواهد داشت. یکی از موضوعاتی که در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش کلیدی را ایفا می‌کند، ایمن سازی جاده‌های پردد کشور است.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان در مجلس ادامه داد: بارها نسبت رفع خطر جاده های حادثه خیز و ایمن سازی مناطق پردد کشور به مسئولان مربوطه هشدار دادیم و البته که در سالهای اخیر نیز تلاش‌های خوبی در این مسیر صورت گرفته و در حال حاضر بخش عمده‌ای از جاده‌های پر خطری که سالانه جان بسیاری از هم وطنانمان را می‌گیرد شناسایی و برای استانداردسازی ان اقدام شده است.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه با اشاره به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایمن سازی حدود 400 نقطه از 878 نقطه حادثه خیز کشو در سال جاری عنوان کرد: خوشبتخانه با همت مسئولان نهضت رفع خطوط حادثه خیز به راه افتاده است هرچند که این مهم و همچنین به صورت کلی نگهداشت بیش از 250 هزار کیلومتر جاده فرعی و اصلی در کشور نیازمند تزریق منابع مالی پایدار است؛ لذا باید تدابیر جدی برای آنها داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوص نیز بهره کافی ببریم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس اشراف بسیار خوبی نسبت به جاده‌های پر خطر هر حوزه انتخابیه دارند لذا مسئولان وزارت راه اگر به نکته نظرات نمایندگان در این خصوص توجه کنند، سرعت ایمن سازی جاده‌ها نیز افزایش پیدا می کند./

پایان پیام

خبرنگار مهدی سعدی آرانی

  • کد خبر : 376235
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی