خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 12:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری:

نمی توانیم نرخ ارز آزاد را نادیده بگیریم/ بیشتر تقاضاهای ارزی بر مبنای قوانین پاسخ داده شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: همه تقاضای مشروع ارزی باید به رسمیت شناخته و پاسخ داده شود تا تاثیر نرخ ارز آزاد کاهش پیدا کند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اتخاذ راهکارهایی در زمینه تثبیت نرخ ارز و کاهش تاثیر نرخ ارز آزاد در اقتصاد کشور، گفت: محاسبات و مبادلات اقتصادی بر مبنای نرخ ارز رسمی تنظیم می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که ما نمی توانیم نرخ ارز آزاد را نادیده بگیریم، بیان کرد: به واقع نرخ ارز آزاد تبعات و تاثیرات اقتصادی خود را در جامعه می گذارد از این رو باید همه تلاش ما بر این اساس باشد که بیشتر تقاضاهای ارزی و قانونی اقتصاد را پاسخ دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در این بخش باید به گونه ای عمل کنیم که سهم ارز آزاد از مسیرهای ارزی که در بازار وجود دارد به حداقل برسد و خیلی مسئله ساز نشود. چراکه اگر این سهم کم باشد فضا برای مانور نرخ ارز آزاد بیشتر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد بازار متشکل ارزی از سوی بانک مرکزی، بیان کرد: در حال حاضر بخشی از تقاضاهای ارزی از سوی این بازار پاسخ داده می شود و تنها سهم اندکی وجود دارد که بی پاسخ مانده است که باید برای همین سهم اندک هم به نوعی حسابی باز شود و تا جایی که امکان دارد به بخش های دیگر هم پاسخ داده شود تا سهم ارز آزاد سهم قابل توجه ای نشود.

قادری ادامه داد: بنابراین به رسمیت نشناختن ارز آزاد از سوی مسئولین نباید بدین معنا باشد که ما به طور کل اجازه صحنه گردانی به این ارز بدهیم؛ بنابراین نباید نرخ ارز آزاد در مناسبات اقتصادی کشور تعیین کننده باشد. همه تقاضای مشروع ارزی باید به رسمیت شناخته و پاسخ داده شود تا تاثیر نرخ ارز آزاد کاهش پیدا کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376037
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی