خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/01 - 09:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محفوظی:

نقش دست های پشت پرده در خواب کالاها در گمرکات /مر قانون اجرا شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی معتقد است در زمینه معطلی بیش از اندازه کالا در گمرکات مشکل قانونی نداریم.

سید مجتبی محفوظی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به ماندگاری بیش از اندازه محصولات و کالاها در گمرکات و آسیب شناسی این موضوع،گفت: به اصطلاح خواب بیش از اندازه کالاها در گمرکات به نوعی به تنگ نظری برخی مسئولین معطوف می شود.به واقع کالایی که به صورت قانونی به کشور وارد می شود،مبدا مشخصی داشته و شیوه تهیه ارز آن تعیین تکلیف شده است، اما با وجود این شرایط کالا در گمرکات معطل می ماند!



این نماینده مجلس با اشاره به وجود دست های پشت پرده و مافیا در این بخش تاکید کرد: سود و منفعت این مافیا در این است که این کالا در گمرکات معطل بمانند.



نماینده مردم آبادان با بیان اینکه در زمینه معطلی بیش از اندازه کالا در گمرکات مشکل قانونی نداریم،بیان کرد: ما حتی در بسیاری از بخش ها با تورم قانون مواجه هستیم بنابراین قوانین در بسیاری از بخش ها زیاد بوده و اما مجری کم است.



این نماینده مجلس با بیان اینکه در زمینه مشکل معطلی کالاها در گمرکات مر قانون اجرایی نمی شود، ادامه داد: واردکننده در این بخش تقصیری بر گردن ندارد و بیشتر اهمال کاری ها بر عهده مسئولین است.



این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته درصد اندکی از افراد هم ابتدا کالای خود را به گمرک رسانده و پس از آن به دنبال اخذ مجوزات قانونی می روند تا مسئولین را در عمل انجام شده قرار دهند.



وی تصریح کرد: اگر بار یک کالایی بدون مجوز در گمرک یکی از کشورهای همجوار ما توقف کند  این گمرک یا به صاحبان کالا مجوز داده و یا به او می گوید که باید کالای خود را بازگرداند. اما ما مجوز نمی دهیم و کالا را به عنوان قاچاق مصادره می کنیم و این درست نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 368638
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار