خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/28 - 10:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاکری:

نظام توزیع کالا در کشور باید با اصلاحات اساسی روبرو شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ممانعت از فعالیت دلالان و واسطه‌گران در بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بسیار حائزاهمیت است چراکه مانع از بالا رفتن کاذب قیمت‌ها خواهد شد.

شاکری

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت ثبات قیمت کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز، گفت: اگرچه دولت هر ساله برای کنترل بازار شب عید تدابیر لازم را می‌اندیشد اما با توجه به افزایش قیمت کالاها در این روزها باید این اقدام را با جدیت بیشتری انجام دهد البته در این راستا مسئله توزیع بسیار مهم است، بنابراین نیازمند نظارت قوی در حوزه توزیع هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممانعت از فعالیت دلالان و واسطه‌گران در بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بسیار حائزاهمیت است چراکه مانع از بالا رفتن کاذب قیمت‌ها خواهد شد.

وی افزود: اگرچه در این سال‌ها در کشور کمبود کالا نداشته‌ایم، اما همچنان نظام توزیع کالا و سیستم قیمت‌گذاری مشکل اصلی است چراکه سبب شده در برخی اوقات شاهد کمبود کالا باشیم اما به‌یقین اگر دولت بتواند مدیریت درستی داشته باشد، این مشکلات تکرار نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نظام توزیع کالا در کشور با اصلاحات اساسی روبرو شود تا بتوان کالا را به صورت مویرگی و بدون واسطه به مردم عرضه کرد، گفت: اکنون کالا‌ها چندین دست می‌چرخند و هر دلالی کالا را با قیمت بیشتری به دست نفر بعدی می‌دهد، اگر کالا‌ها در یک سیستم مکانیزه عرضه شوند، شاهد کاهش هزینه تمام شده کالا برای مصرف‌کننده خواهیم بود که این موضوع می‌تواند در کاهش هزینه مردم بسیار موثر باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376643
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی