خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 10:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری مطرح کرد

نظارت بر صادرات غیر نفتی و محدودیت بر واردات؛ مسیر عبور از تراز تجاری منفی+ فیلم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای رفع تراز تجاری منفی باید در زمینه صادرات غیر نفتی و همین طور ایجاد محدودیت برای واردات، کنترل و مراقبت هایی را لحاظ کنیم.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آسیب شناسی پیرو کاهش تراز تجاری شش ماهه ابتدای سال 1402 گفت: علی رغم اینکه ما بخشی از مطالباتمان را از کشورهایی  همچون کره، عراق، عمان و برخی دیگر کشورها  وصول کردیم شاید نیاز داریم که در زمینه صادرات غیر نفتی و همین طور ایجاد محدودیت برای واردات  کنترل و مراقبت هایی را لحاظ کنیم.



وی تاکید کرد: به واسطه این شرایط دیگر نباید تراز منفی تجاری 6 و نیم میلیارد دلاری شش ماهه ابتدای سال در شش ماهه دوم تکرار نشود.



این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط نباید در این بخش بدین نحوه باشد که ما از منابع دیگر ارز به دست بیاوریم اما برای واردات بیشتر ناچار شویم این ارزها را هزینه کنیم.
















دانلود


 



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید موانعی که پیش روی صادرات و  تولید وجود دارد،برداشته شود،تاکید کرد: بانک مرکزی و مجموعه های مختلف در صورتی که می خواهند ارزی را اختصاص دهند، باید این ارز را به واردات مواد اولیه و تامین نیازهای ماشین آلات و تجهیزات و کمتر به واردات کالاهای نهایی اختصاص دهند. چراکه ما وقتی ارز را به واردات مواد اولیه و تامین نیازهای ماشین آلات اختصاص می دهیم این مسئله خود به خود زمینه را برای تولید بیشتر فراهم می کند و این تولید بیشتر می تواند نیاز داخلی را تامین کرده و زمینه را برای صادارت فراهم کند.



وی تاکید کرد: در شرایطی که تعاملات ما با کشورهای منطقه بیشتر شده دیگر نباید ما با مسائلی همچون کسری تراز تجاری مواجه شویم./



پایان پیام

  • کد خبر : 369475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار