خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/09 - 15:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محبی نجم آبادی:

نتایج اقتصادی استفاده از ظرفیت بریکس و شانگهای در آینده نزدیک ملموس می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:در سال آینده بهره برداری های اقتصادی ویژه‌ای از ظرفیت بریکس، شانکهای و اورآسیا خواهیم داشت و در این بخش فعال تر خواهیم بود.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کشور ظرفیت ها و توانمندی های منحصر به فرد اقتصادی زیادی دارد،گفت:به واقع در موضوع ایجاد منابع پایدار در سال آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به ایجاد سرمایه گذاری در حوزه نفت، اظهار کرد: در حال حاضر ما خریدار نفت داشته و اما در تولید نفت دچار مشکل بودیم که باید گفت در سال آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ما در سال آینده بهره برداری های اقتصادی ویژه ای از ظرفیت بریکس ،شانگهای و اورآسیا خواهیم داشت و در این بخش فعال تر خواهیم بود.

محبی نجم آبادی در ادامه با اشاره به شرایط ارزی و سیاست های دولت در این بخش،ادامه داد:عده ای سعی داشتند در ادامه جنگ ترکیبی دولت را در بازار ارز شکست دهند که با مدیریت دولت، این عده ناموفق بودند و دولت موفق شد قیمت ارز را مهار کند.

وی با اشاره به تصمیمات مناسب مجلس در برنامه هفتم توسعه  تاکید کرد: مجلس در این برنامه به درستی به مردمی سازی اقتصاد و تقویت بخش خصوصی توجه کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات در قوانین بانک مرکزی از سوی مجلس بیان کرد: اصلاح قوانین بانک مرکزی از جمله قوانین مهم مجلس بوده و حتما در آینده نظام بانکی را دچار تحولات جدی خواهد کرد.

محبی نجم آبادی در ادامه با اشاره به تصویب قوانین تاثیر گذار مجلس ادامه داد: این مجلس تاکنون قوانین ابلاغی متعدد داشته که حدود 40 قانون از آن تاثیر مستقیمی در زندگی مردم داشته است که می توان در این بخش به قوانین تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار،ساماندهی بازار خودرو، جهش تولید مسکن و جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376064
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی