خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/04 - 14:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری:

نباید کالا با ارز ترجیحی وارد و به نرخ آزاد قیمت گذاری شود/توزیع صحیح کالای اساسی نیازمند ساز و کار واحد است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توزیع کالای اساسی نیازمند یک ساز و کار هستیم تا توزیع براساس الگوی مصرف باشد، تاکید کرد: این مسئله در بسیاری از موارد همچون توزیع برق مدنظر بوده و باید همین الگو مبنای کار قرار گیرد.


جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توزیع نامناسب کالاهای اساسی مردم گفت:عوامل متعددی وجود دارد که کالا با ارز ترجیحی وارد و بر مبنای ارز آزاد قیمت گذاری شود با این حال چاره کار توزیع براساس کارت الکترونیک  است.



قادری با بیان اینکه توزیع بر اساس کارت الکترونیک مشکلات را برطرف خواهد کرد و افراد براساس این کارت طیف وسیع‌تری از کالاها را تهیه می کنند، بیان کرد: کارت الکترونیک کالا می‌تواند جایگزین نظام کوپنی شود. ما از این طریق می‌توانیم قدرت خرید مردم را بیشتر کنیم.



وی تصریح کرد: همچنین  اگر کالای اساسی با ارز نیمایی وارد شود مابه التفاوت قیمت کالای خارجی و داخلی عملاً باعث قاچاق خواهد شد. بنابراین محدودیت در منابع اجازه نمی دهد تا بیش از نیاز  کالا وارد کنیم و جلوی احتکار را بگیریم.



قادری با بیان اینکه دولت باید فکری اساسی برای ایجاد کالابرگ الکترونیکی داشته باشد تا وضعیت کالای اساسی در شرایط تثبیت شده قرار گیرد،ادامه داد: ما باید در این فرآیند اطمینان پیدا کنیم که حداقل کالا در اختیار خانوار قرار می‌گیرد تا مازاد بر آن، خانوار بتواند با نرخ آزاد خریداری کند.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در توزیع کالای اساسی نیازمند یک ساز و کار هستیم تا  توزیع براساس الگوی مصرف باشد، تاکید کرد:  این مسئله در بسیاری از موارد همچون توزیع برق مدنظر بوده و باید همین الگو مبنای کار قرار گیرد./



پایان پیام


  • کد خبر : 367378
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار