خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 10:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تقی پور:

موانع تشریفاتی فروش محصولات شرکت های دانش بنیان از میان برداشته شود

نماینده مردم «تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ایجاد تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد.

تقی پور

رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان ،گفت: محصولات دانش بنیان به دلیل اینکه محصولات جدید، ناشناخته و تولید بار اول هستند، نمی توانند در یک روال طبیعی شامل مناقصات و مسائلی از این دست شوند.

 

نماینده مردم  «تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» تصریح کرد: عدم توجه به این شرایط باعث ایجاد موانع جدید بر سر راه شرکت های دانش بنیان شده و دیگر این شرکت ها نمی توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر همه قبول دارند که محصول نهایی باید اقتصادی باشد. به واقع دستگاه های دولتی وقتی خریدی را انجام می دهند انتظار بهره برداری از آن را دارند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید چارچوب های فعالیت های اقتصادی به خوبی مشخص شود، تاکید کرد: بنابراین حمایت از شرکت های دانش بنیان باید در قالب استانداردهای لازم باشد. یعنی حمایت لحاظ شود اما این حمایت باید چارچوب و استاندارد لازم را داشته باشد. بنابراین در این رویکرد دیگر نباید به اذعان هر فردی که تاکید دارد، تولید بار اول داشته توجه کنیم. چراکه ممکن است این فرد آن محصول را از خارج از کشور وارد کرده باشد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس بیان کرد: این قانون تاکید بر این داشت که برای نخستین بار چارچوب های لازم در زمینه تولید بار اول تعیین شود و یک مرجع دیگری به عنوان معاونت علمی و فناوری و غیر از وزارت صمت این موارد را پیگیری کند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم همه چیز را در قوانین پیش بینی کنیم، بیان کرد: قانون نباید هر روز مورد بازبینی قرار گیرد چراکه این موضوع می تواند باعث بی ثباتی شود. از سوی دیگر ما به انعطاف در اجرای قوانین هم نیاز داریم و باید انعطاف لازم را در تنظیم مقررات لحاظ کنیم.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:همه این موارد از جمله نکاتی است که با ترکیب معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و نهادهای ذی ربط مسائل پیش خواهد رفت تا چارچوب های تنظیم گر اعمال شود.

 

تقی پور با بیان اینکه باید به استعدادهای شکل گرفته در زمینه فعالیت های دانش بنیان اهمیت دهیم، بیان کرد: نباید اجازه دهیم محدودیت‌ها باعث دلسردی نخبگان شود. همچنین نباید اجازه دهیم که به اسم این افراد اتفاقاتی در کشور بیافتد که خدایی ناکرده اعتماد مردم سلب شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین کارگروه ایجاد تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد./

انتهای پیام

  • کد خبر : 376338
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی