خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 10:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری خبر داد:

موافقت وزیر جهاد کشاورزی با صادرات پیاز و سیب زمینی برداشت شده استان فارس

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: با توجه به مکاتبات انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی موافقت شده تا 10 هزار تن سیب زمینی و 40 هزار تن پیاز برداشت شده از مزارع سطح استان فارس به خارج از کشور صادر شود.

محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت برداشت پیاز و سیب زمینی در استان فارس، گفت: خوشبختانه برداشت پیاز و سیب زمینی در سطح استان فارس آغاز شده است و در کشور نیز این محصول به میزان کافی وجود دارد و در دسترس عموم قرار گرفته است.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه کشاورزان خصوصا پیازکاران و سیب زمینی کاران کاهش قیمت محصول در فصل برداشت به واسطه اشباع بازار داخلی وجلوگیری از صادرات است، عنوان کرد: به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان مکاتباتی با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده تا موافقت لازم برای صادرات بخشی از محصول برداشت شده در استان فارس صورت بگیرد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی موافقت شده تا 10 هزار تن سیب زمینی و 40 هزار تن پیاز برداشت شده از مزارع سطح استان فارس به خارج از کشور صادر شود و کاهش قیمت این محصول زیان کشاورزان را به همراه نداشته باشد.
 
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با اعمال سیاست‌های مناسب انگیزه تولید در کشاورزان را تقویت کنیم در غیر اینصورت در زمینه تامین بسیاری از محصولات مورد نیاز مردم با مشکل مواجه می‌شویم./
 
پایان پیام
  • کد خبر : 379537
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار