خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شریعتی:

مفاد لایحه بودجه در حوزه انرژی با قوانین برنامه هفتم تطابق نداشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه باید تصویر برنامه هفتم در لایحه بودجه سال آینده دیده شود، گفت: مفاد لایحه بودجه در حوزه انرژی چندان ارتباطی با قوانین برنامه هفتم نداشت.

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوعاتی که باید در حوزه انرژی در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: متاسفانه مفاد لایحه بودجه در حوزه انرژی چندان ارتباطی با قوانین برنامه هفتم نداشت و این مسئله یکی از دلایلی بود که نمایندگان در صحن علنی با کلیات لایحه مخالفت کردند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم توجه به موضوعاتی همچون بهینه‌سازی ازجمله مسائلی است که در لایحه مورد توجه قرار نگرفته است چراکه دولت منابع لازم برای اجرای این قانون را در لایحه ندیده بود.  



وی افزود: همچنین 60 درصد سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی و اختصاص 40 درصد منابع داخلی برای شرکت‌های تابع وزارت نفت در برنامه هفتم به قانون تبدیل شد اما این حساب سرمایه‌گذاری در لایحه بودجه رعایت نشد، همچنین منابع مورد نیاز برای ذخیره‌سازی گاز، میترینگ، گازهای فلر به صورت جزئی دیده نشده بود.



شریعتی مطرح کرد: اگرچه مجلس در برنامه هفتم توسعه رابطه مالی دولت و وزارت نفت را اصلاح کرد اما دوباره 14 و نیم درصد در بودجه آمده بود، بنابراین لایحه بودجه 1403 بی‌توجه به برنامه هفتم در حوزه انرژی تدوین شده است.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که باید تصویر برنامه هفتم در لایحه بودجه سال آینده دیده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373172
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار