خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بیگی نژاد مطرح کرد

مصوبه کمیسیون تلفیق برای تکمیل طرح توسعه پالایشگاه آبادان / درآمد حاصل از اصلاح قیمت برق صنایع برای حوزه های مختلف درصدبندی شد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 برخی از مصوبات این کمیسیون در حوزه انرژی را تشریح کرد.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در حوزه انرژی،گفت: پالایشگاه آبادان یک پالایشگاه 370 هزار بشکه‌ای در شرایط کنونی است و اما این پالایشگاه ظرفیت بیشتر از این هم دارد و می تواند توان خود را افزایش دهد.



نماینده مردم «ملایر» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه پالایشگاه آبادان با تامین مالی خارجی جلو رفته است، بیان کرد: از این رو ما به دلیل این تامین اعتبار به خارجی ها بدهکار هستیم از سویی دیگر ما در تبصره هدفمندی به منابع حاصل از فرآورده های پالایشگاه آبادان نیاز داریم. بنابراین باید در این بخش راهکاری را مدنظر قرار می دادیم.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 تصریح کرد: از این رو کمیسیون مصوب کرد، اگر پالایشگاه آبادان چناچه بتواند  بیش از 370 هزار بشکه یعنی تا 430 هزار بشکه و بالاتر فرآورده تولید کند، بیش از آن 370 هزار بشکه هرچه که فرآورده تولید کرد، آن فرآورده تا سقف 470 میلیون یورو بابت بدهی خارجی این پالایشگاه منظور شود. از این طریق ما هم می توانیم بدهی خارجی ها را  داده و هم جریمه نشویم و همچنین طرح توسعه پالایشگاه آبادان را تکمیل کنیم.



بیگی نژاد با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه حوزه انرژی بیان کرد: کمیسیون در زمینه نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از اجرای قانون مانع زدایی احکامی را به تصویب رساند.



وی در توضیح این مصوبه گفت: ما در سالهای گذشته تاکید داشتیم که درآمد حاصل از اصلاح قیمت برق صنایع در چه حوزه هایی مصرف شود. کمیسیون در مصوبه خود برای حوزه هایی که می بایست منابعی از این بخش دریافت کنند، درصد بندی کرد.



بیگی‌نژاد افزود: در این درصدبندی تاکید شد که 25 درصد از این منابع صرف بدهی تجدید پذیر‌ها،20 درصد برای بدهی تولیدکنندگان و پیمانکاران صنعت برق،15 درصد برای حمایت از طرح های بهینه سازی،20 درصد بابت اتمام طرح های نیمه تمام صنعت برق، 10 درصد بابت تامین برق شهرک ها و نواحی صنعتی و 10 درصد هم بابت هوشمندسازی شبکه توزیع برق هزینه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374412
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار