خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 15:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
جدی با اشاره به مجوز مجلس برای واردات دستگاه کشنده به رانندگان دارای خودروهای اسقاطی

مشوق برای تقویت ترانزیت؛با واردات کشنده خون تازه‌ای در صنعت حمل و نقل جریان می‌یابد

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل و ترانزیت کشور فرسوده بوده و مصرف سوخت خودروهای این بخش بالا و با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارند، گفت: این موضوع موجب شد که در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه مقرر شود که دارندگان کشنده‌ها با عمر بالای 25 سال بتوانند یک خودرو با کارکرده کمتر از 10 سال وارد کنند.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به مجوز مجلس برای واردات دستگاه کشنده و اتوبوس به رانندگان دارای خودروهای اسقاطی، گفت: در جریان تصویب واردات خودروهای دست دوم، اجازه واردات کشنده‌های دست دوم با عمر کمتر از 5 سال نیز داده شد اما با این وجود همچنان عرضه و تقاضا فاصله بسیاری با یکدیگر دارد و تولیدات داخلی نیز نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل و ترانزیت کشور فرسوده بوده و مصرف سوخت خودروهای این بخش بالا و با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارند، ادامه داد: این موضوع موجب شد که در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه مقرر شود که دارندگان کشنده‌ها با عمر بالای 25 سال بتوانند یک خودرو با کارکرده کمتر از 10 سال وارد کنند.

وی درباره تاثیر این مصوبه بر نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزود: در این مصوبه مشوقی برای دارندگان خودروهای اسقاطی در نظر گرفته شد، اگر این مشوق‌ها در نظر گرفته نشود ممکن است دارندگان این کشنده‌ها تمایلی به نوسازی آن‌ها نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تعداد کشنده‌ها با عمر بیش از 25 سال در کشور بسیار است، اضافه کرد: با اجرایی شدن مصوبه مجلس از یک سو مصرف سوخت کاهش می‌یابد و از سوی دیگر خون تازه‌ای در صنعت حمل و نقل جریان می‌یابد و هزینه‌های ترانزیت کاهش پیدا می‌کند./

پایان پیام

خبرنگار: علی اصغر نظامپور

  • کد خبر : 369966
کلمات کلیدی
آخرین اخبار