خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 15:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سنگدوینی:

مسئولان در انجام طرح‌های آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها کوتاهی کردند/چه کسی پاسخگوی خسارت ناشی از سیل به کشاورزان است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه انجام طرح‌های آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها در طول سال توسط مسئولان ضروری است، اما عدم اختصاص بودجه به این مهم با وجود تصویب قوانین مرتبط به آن در مجلس منجر به وقوع این حوادث شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عملکرد مسئولان در مهار سیلاب و کوتاهی در اجرای طرح‌های لایروبی و آبخیزداری، گفت: علیرغم هشدارهای مداوم و سالانه هواشناسی، تغییر شرایط آب وهوایی و مواجه با سیلاب‌ها کوتاهی مسئولان در مقابله با این سیلاب‌ها پذیرفتنی نیست و صرفا هشدار به مردم مبنی بر اینکه به کنار رودخانه‌ها نروند و از جان خود محافظت کنند کافی نیست.  

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انجام طرح‌های آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها در طول سال توسط مسئولان ضروری است، ادامه داد: عدم اختصاص بودجه به این مهم با وجود تصویب قوانین مرتبط به آن در مجلس منجر به وقوع این حوادث شده است.

وی تاکید کرد: همچنین تجهیزات جلوگیری از حوادث غیرمترقبه با حتی سیل در کشور بسیار ناچیز و قدیمی هستند لذا اصلاح این تجهیزات باید مورد توجه وزارت کشور قرار گیرد چراکه در غیر این صورت شاهد وارد شدن خسارت بسیار به مردم به ویژه کشاورزان خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی در شرایطی که کشور و منطقه با بحران آب رو به رو است ضرورت دارد لذا مسئولان باید این توانایی و تکنولوژی را هرچه سریع‌تر بدست آوردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378025
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار