خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 10:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسین پور:

مجلس همواره تلاش کرده تا درآمدهای پایداری برای بودجه ایجاد کند/درآمدهای نفتی باید درامور توسعه‌ای هزینه شود

نماینده مردم «اسفراین» در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر به دنبال ایجاد منابع پایدار از طریق مالیات ها در بودجه سالیانه هستیم باید در راستای تحقق این موضوع، جلوی فرارهای مالیاتی را بگیریم.

امان الله حسین پور

امان الله حسین پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تمرکز بر تحقق بودجه بدون نفت گفت: به واقع یکی از ریشه های کسری بودجه، عدم تعریف درآمدهای پایدار برای آن است.

 

نماینده مردم «اسفراین» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم به دنبال کاهش کسری بودجه بوده است، ادامه داد: مجلس در تلاش بوده تا درآمدهای بودجه، درآمدهای پایداری باشد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از درآمدهای پایدار بودجه این است که ما در حوزه مالیات فعالیت کنیم البته در این حوزه حرف و بحث زیاد بوده و ما باید بتوانیم درآمدهای این بخش را واقعی سازی کنیم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می توانیم در راستای تحقق منابع پایدار مالیاتی در بودجه، جلوی فرارهای مالیاتی را بگیریم، تاکید کرد: ما در زمینه وصول منابع مالیاتی ظرفیت های زیادی در کشور داریم .

 

وی با بیان اینکه روش اخذ مالیات امر بسیار مهمی است، گفت: روش اجرای این مهم نباید فشار مضاعفی بر اقشار ضعیف وارد کند و این مالیات ها باید از دانه درشت ها اخذ شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ما بتوانیم واقعی سازی را مدنظر قرار دهیم و جلوی فرار مالیاتی را بگیریم، مالیات می تواند درآمد پایداری در بودجه محسوب شده و جای درآمدهای نفتی را و اتکا به ان در بودجه را بگیرد البته این امر شروطی دارد و این یک شمشیر دولبه است./

 

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376336
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی