خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/02 - 14:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مقتدایی:

مجلس در برنامه هفتم توسعه جایگاه بازنشستگان را ارتقاء بخشید/ رسیدگی به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی از ضروریات بود

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان در نتیجه همکاری مجلس و دولت است، گفت: رسیدگی به وضعیت تمام صندوق‌ها و بررسی هرچه بیشتر شرایط آنها در کنار تامین و خلق منابع جدید از ضروریاتی بود که در دستور کار مجلس قرار گرفت.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، گفت: بسیاری از بازنشستگان جزو دهک‌های کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند، رسیدگی به حقوق بازنشستگان یکی از مباحث اصلی برنامه بود که با اجرایی شدن آن شاهد کاهش بسیاری از مشکلات این گروه از جامعه خواهیم بود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات افزایش حقوق با زنشستگان، اظهار کرد: برای عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق آنها طبق هدف عنوان شده، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه هفتم اقدامات لازم را به‌عمل آورد. این افزایش در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال‌های بعد هر کدام ۳۰درصد خواهد بود که با عملیاتی شدن آن در مجموع حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان خواهد رسید، بیش از 200 نفر از نمایندگان به این موضوع رای موافق دادند که این رای بالا ؛ نشان از عزم، همت و توجه مجلس به حق و حقوق بازنشستگان بوده است.



نماینده مردم اصفهان و ورزنه تاکید کرد: طی هفته‌های آینده در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ این مبحث را  برای سال آتی عملیاتی خواهیم کرد و بر همین اساس سطح بالاتری از رسیدگی‌ها برای بازنشستگان تسهیل خواهد شد، آنچه که سال‌ها به عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تشکل‌های صنفی بازنشستگان پیگیری می‌شد هم اکنون توسط مسئولان محقق شده و جایگاه بازنشستگان ارتقاء پیدا خواهد کرد.



نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: مجلس از حداکثر ظرفیت خود بهره می‌گیرد تا زندگی آبرومندانه برای بازنشستگانی که سی سال تلاش کرده‌اند، فراهم شود، تصویب ماده 29 برنامه هفتم توسعه گام بلندی از طرف مجلس برای بازنشستگان بوده است.



وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت تمام صندوق‌های و بررسی هر چه بیشتر شرایط آنها در کنار تامین و خلق منابع جدید از ضروریاتی بود که در دستور کار مجلس قرار گرفت، آنچه که اکنون تضمین شده است با همکاری مجلس و دولت شکل گرفته که بیشتر توجه به وضعیت صندوق‌ها بوده است.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که بیشترین رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372001
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار