خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/15 - 13:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیروزی پوربادی:

مالیات از کسبه باید در حد و توان فعالیت اقتصادی انجام گرفته، باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:مالیات ها باید در حد و توان فعالیت اقتصادی انجام گرفته اخذ شود و باید رعایت انصاف هم در این بخش لحاظ شود.

فیروزی پوربادی

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به راهکارهای جلوگیری از فرارهای مالیاتی و  بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش‌ها، گفت: دولت باید سازوکاری را در سراسر کشور ایجاد کند تا براساس ان بتواند نظارت مالیاتی خود را در این بخش لحاظ کند.

نماینده مردم «نطنز» در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید سامانه هایی را در بخش مالیات به کار گیرد که وقتی افراد وارد حوزه تجارت و فعالیت های اقتصادی می شوند، با در نظر گرفتن گیت های مالیاتی،مالیات از آنها اخذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و سازمان امور مالیاتی باید مانع فرار مالیاتی شوند، تاکید کرد: باید با به کارگیری نرم افزارهایی، مشخص شود که فعالان اقتصادی با درامد بالا به چه میزان فرار مالیاتی دارند.

وی با بیان اینکه همه اصناف باید مورد رصد و کنترل مالیاتی قرار گیرند، بیان کرد: مالیات ها باید در حد و توان فعالیت اقتصادی انجام گرفته اخذ شود و باید رعایت انصاف هم در این بخش لحاظ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در مالیات ستانی سلیقه ای برخورد کرد، ادامه داد: با در نظر گرفتن کسب درآمد اصناف، نباید اجحافی نیز به مردم صورت گیرد. بنابراین مالیات ستانی باید منطبق با یکسری اصول باشد که پاسخگویی درست و دقیقی در این بخش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود، بیان کرد: همچنین باید مالیات از فعالیت های اقتصادی با درآمد بالا اخذ شود البته باید رعایت اصناف هم در این بخش لحاظ شده تا به حقوق مردم تجاوز نشود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376794
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی