خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/26 - 15:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با انتقاد از تخریب رسانه دولت علیه مجلس:

لایحه ارائه شده از سوی دولت شایسته دولت انقلابی نبود و تغییرات لحظه آخری سازمان برنامه انسجام نداشت/ترمیم نقایص و تأمین منافع مردم در برنامه هفتم هزینه نیست/ انصاف نیست رسانه دولت دو ماه کار شبانه‌روزی کمیسیون تلفیق و همراهی با دولت را زیر سئوال ببرد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه کمیسیون تلفیق نقاط ضعف برنامه هفتم را ترمیم کرد، گفت: نباید اصلاح مسیر دولت و ریل گذاری 5 سال آینده مسیر کشور را هزینه تراشی برای دولت تلقی کرد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تخریب‌‎های صورت گرفته از سوی رسانه دولت علیه کمیسیون تلفیق برنامه، اظهار کرد: بر اساس اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه‌های تخصصی از جمله انرژی، صنعت، جهاد کشاورزی و فرهنگی، لایحه ارائه شده از سوی دولت، آنگونه که شایسته دولت انقلابی بوده، تنظیم نشده و با تغییرات در سازمان برنامه و بودجه دستخوش اصلاحات و تغییرات لحظه آخری شده فراوانی شده و فاقد انسجام لازم بود.



همراهی مجلس یازدهم با دولت مثال زدنی است



نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما مجلس از باب همکاری و تعامل با دولت، برنامه ششم توسعه را تا پایان سال تمدید کرد و این همیاری با دولت در مجلس یازدهم مثال زدنی است.



وی ادامه داد: اما در خصوص تخریب‌های صورت گرفته علیه کمیسیون تلفیق، دولتمردان باید بدانند که ما به عنوان خادمان ملت، وظیفه داریم در راستای تأمین منافع دولت و منافع عمومی تلاش کنیم، وظیفه مجلس است که نقاط ضعف برنامه هفتم را ترمیم کند و اگر ترمیم این ایرادات به عنوان تحمیل هزینه تلقی شود، انصاف نیست.



بار مالی به دولت تحمیل نشده است



عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، بار مالی به دولت تحمیل نشده بلکه ریل گذاری صورت گرفته است، گفت: تلاش ما این بود که دولت از ریل اسناد بالادستی خارج نشود و در عین حال با نگاهی به ظرفیت‌‎های کشور مسیری تحولی را طی کند.



درآمدهای دولت باید در ریل قانون هزینه شود



یزدی خواه تصریح کرد: بر اساس اذعان مسئولان مالیاتی کشور، درآمدهای مالیاتی کشور، امسال قریب به 45 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و درآمدهای دولت نیز از فروش نفت و سایر محل‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد لذا باید این درآمدها در ریلی که به اولویت‌‎های کشور اختصاص دارد و بر اساس قانون تعریف شده، هزینه شود.



وی تأکید کرد: انصاف نیست رسانه دولت کار شبانه روزی و دو ماهه اعضای کمیسیون تلفیق که در مسیر همراهی با دولت نیز بوده را زیر سئوال ببرد. بسیاری از موضوعات در لایحه برنامه دولت کارشناسی نبود و در کمیته های تخصصی کمیسیون تلفیق، جزئیاتی بررسی شد که اصلا مورد توجه دولت نبود. لذا  این سند که تحت عنوان پیش نویس برنامه هفتم تدوین شده و پشتوانه آن کار کارشناسی نمایندگان است باید سند افتخاری برای دولت سیزدهم باشد.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: شأن وجودی دولتمردان حل مشکلات مردم است که برخی گاهی این فلسفه وجودی را فراموش می‌کنند، لذا انتظار ما از دولتمردان این است که با انصاف به مسائل نگاه کنند.



وی تصریح کرد: به هیچ عنوان بار ۲۰ هزار همتی عنوان شده کمیسیون تلفیق به قانون برنامه را قبول نداریم و معتقدیم کمیسیون تلفیق شانه به شانه دولتمردان و در مسیر همراهی با دستگاه‌ها سیاستگذاری کرده است. دولت در لایحه خود پیش بینی رشد 8 اقتصادی درصدی داشت و تلاش کردیم زمینه را برای تحقق این هدف دولت آماده کنیم، هرچند که 3.5 درصد از این رقم ناشی از بهره‌وری است. لذا نیت نمایندگان کمک به دولت در جهت خدمت رسانی به مردم است و امیدواریم بتوانیم این اعداد تعهد شده محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368229
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار