خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/21 - 09:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مفتح:

قیمت کالاهای اساسی به صورت افسارگسیخته‌ای گران شده است/دولت باید حقوق کارمندان را در قبال گرانی‌ها افزایش دهد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت کالاها به صورت افسارگسیخته‌ای گران شده و مردم به شدت در این بخش گلایه‌مند،ناراحت و نگران هستند،گفت:دولت وظیفه دارد با رعایت قواعد علمی و تجربی مقابل گرانی‌ها بایستد.

مفتح

محمد مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به مدیریت و کنترل مایحتاج اساسی مردم، با توجه به نزدیکی به ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان، گفت: آنچه که مسلم است باید قیمت کالاهای اساسی مایحتاج مردم به درستی مدیریت و کنترل شود.

 

نماینده مردم « توسرکان » در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر قیمت کالاها به صورت افسارگسیخته‌ای گران شده و مردم به شدت در این بخش گلایه‌مند،ناراحت و نگران هستند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کالاهای اساسی متاسفانه گران شده و گران به دست مردم می‌رسد، تصریح کرد: به واقع ما خیلی در جریان تصمیمات دولت در زمینه مقابله با گرانی‌ها نیستیم؛از این رو برخی اوقات تصمیماتی که دولت اتخاذ می کند متاسفانه به گرانی‌ها دامن زده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در زمینه کنترل کالای اساسی و مهار تورم  وظایفی بر عهده دارد، تاکید کرد: دولت وظیفه دارد با رعایت قواعد علمی و تجربی مقابل گرانی‌ها بایستد.

 

وی با بیان اینکه هزینه‌های اجرایی دولت باید کاهش پیدا کند، تاکید کرد: این مسئله پذیرفتنی نیست که دولت هر جور که خواست هزینه کند و آن وقت کاستی های بودجه ای خود را از طریق وضع مالیات جبران کند. از این رو دولت باید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و به این مسئله اهتمام داشته باشد. البته دولت باید حقوق کارمندان را در قبال گرانی‌ها افزایش دهد و از هزینه‌های دیگر بکاهد.

 

مفتح با بیان اینکه مدیریت و کنترل کالاها در بازار قاعده خود را دارد، ادامه داد: متاسفانه نظارت بر کالاهای اساسی از سوی دولت به هیچ عنوان کافی نبوده و نیست./

 

پایان پیام

خبرنگار: علی اصغر نظامپور

  • کد خبر : 376405
کلمات کلیدی