خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 09:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی کوچی:

قیمت زمین‌های واگذاری در روستاها باید متعارف شود/ زمین‌های مناسب در روستاها به متقاضیان واجد شرایط رایگان واگذار شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اختصاص زمین برای طرح مسکن ملی به روستاییان در صورت سبز بودن فرم (ج) و عدم نیاز به آماده سازی، زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گیرد گفت: طرح‌های هادی روستایی و گسترش مساحت روستاها یکی از اولویت های حوزه عمران کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای مشترک با اعضای دهیارها و اعضای شوراهای اسلامی روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، گفت: حضور آقای صالحی در شهرستان‌های جهرم و خفر را به فال نیک می‌گیریم بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی یادگار امام خدمات درخشانی داشتهاست.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همانطور که شهروندان در شهرها انتظار خدمات دارند در روستاها نیز این انتظار وجود دارد که حاکمیت با همکاری شورا این خدمات را در روستا ایجاد کند. نگاه تخصصی من این است که هر روستا باید یک متولی داشته باشد و هیچ متولی بهتر از بنیاد مسکن نیست و این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد؛ ضمن اینکه در مجلس برای این موضوع طرحی را آماده کرده ایم.

رضایی کوچی با بیان اینکه بحث عمران روستایی موضوع مهمی است که به جد پیگیر آن هستیم تصریح کرد: در بحث آسفالت معابر روستاها پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و جلسات متعددی برگزار شده است. خوشبختانه آسفالت معابر روستاهای جهرم و خفر مانند گذشته در حال انجام است و امیدواریم به زودی معابر روستایی دو شهرستان به صورت کامل آسفالت گردد.

وی عنوان کرد: طرح‌های ساخت پارک‌های محله در روستاهای جهرم و خفر توسط بنیاد مسکن با همیاری شوراها آماده است و همچنین طرح‌هایی برای کانالهای آبی که از روستا عبور می‌کنند نیز آماده شده که درخواست داریم این موارد در اسرع وقت انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: درخواست دارم اختصاص زمین برای طرح مسکن ملی به روستاییان در صورت سبز بودن فرم (ج) و عدم نیاز به آماده سازی، زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گیرد؛ طرح‌های هادی روستایی و گسترش مساحت روستاها یکی از اولویت هاست همچنین قیمت زمینهای واگذاری در روستاها باید متعارف شود./

 پایان پیام

  • کد خبر : 378321
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار