خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 11:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیروزی:

قیمت جدید پژو پارس نباید فاصله معناداری با بهای قبلی این خودرو داشته باشد / قطعات با قیمت قبلی اما نرخ خودرو به قیمت جدید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمتی که برای خودروهای پیش فروش شده ماننده پژو پارس در نظر گرفته شده نباید غیرمنطقی باشد تا متقاضیان بتوانند این فاصله قیمتی را جبران کنند.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی از خودروها، گفت: در سال گذشته مقرر بود که خط تولید پژو پارس متوقف شود اما از آنجاکه این خودرو پیش فروش شده بود قرار بر این شد که برخی استانداردهای جدید در این خودرو اعمال و این خودرو به متقاضیان تحویل داده شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون که مقرر شده تولید پژو پارس تداوم داشته باشد باید تمام مفاد آنچه در قرارداد آمده مانند قیمت و شرایط تحویل رعایت شود؛ اگر قرار است قیمت خودروهایی که پیش‌فروش شده افزایش یابد، نباید قیمت جدید این خودرو فاصله معناداری با قیمت قبلی داشته باشند، زیرا متقضایان خرید این خودروها اقشار متوسط از نظر درآمدی هستند بنابراین باید افزایش قیمت به گونه‌ای باشد که این افراد توان تامین آن را نداشته باشند.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت خودرو باید منطقی باشد از اسفند ماه سال گذشته تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و بسیاری از مواد اولیه خودروهایی که اکنون به مشتری تحویل داده می‌شود پیش از سال جدید خریداری شده است بنابراین قطعات و مواد اولیه موردنیاز برای تولید این خودرو مشمول قیمت‌های جدید و جهش که در ارز اتفاق افتاده، نشده است تحویل خودروهای پیش فروش شده باید براساس قراردادهایی باشد که پیش از این منعقد شده یعنی خودروسازان به آنچه در قرارداد درباره زمان تحویل و قیمت درج شده، متعهد باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: افزایش قیمتی که برای خودروهای پیش فروش شده ماننده پژو پارس در نظر گرفته شده نباید غیرمنطقی باشد تا متقاضیان بتوانند این فاصله قیمتی را جبران کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378007
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار